Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Sökläger

Av Marie - 22 maj 2014 06:38

I går var jag på föredrag - Eva Bodfäldt hade bjudit in Theres Rehn som har forskat i det här med människa hund relation. Studien har gjorts med 20 hundar och deras ägare men också med 12 st beaglar. 



Relationen mellan hund och människa - interaktionen betydelse för hundens beteende och välfärd. 


Dom kikade bland annat på att försöka ta reda på hur hunden upplever sin relation till ägaren. Dom gjorde en studie om hur hunden upplevde det att vara själv hemma, om tidslängde spelade någon roll. Hur hunden reagerade när den återförenades med ägaren i olika konstellationer. 


Jag som inte gillar att lyssna på statistik eller titta på diagram (finns faktisk människor  som går i gång på sånt   ) tyckte nog att det blev lite långdraget stundtals men några intressanta iakttagelser fick jag med dig hem.   


 



I dag åker vi till Kloten på sökläger, har svårt att riktigt tycka att det ska bli kul. Carmas tass är inte 100% läkt. Såret är så litet men jag tror det är svårt att läka pga av att det sitter så dumt och varje gång hon går,  går det upp - ja eller inte läker ihop ordentligt. Nu har hon bandage när vi går ut för att det ska hålla sig på plats. Kan ju såklart strunta i att åka men jag gillar att umgås med det gänget så det kommer bli kul. I värsta fall får vi ligga på rummet och käka praliner   Tänk att det aldrig kan vara bekymmers fritt   att det största problemet skulle vara vilka dojer jag ska ha med mig   Men vi kanske kommer till det en vacker dag    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards