Carma och Cat

Alla inlägg under april 2014

Av Marie - 12 april 2014 19:06

Ibland har man tur som en tok, Botkyrkas sökgäng var kort med folk så jag och Carma var välkomna plus att just i dag bjöds det på uppflyttnings tårta   Jeanette och Acke var det duktiga ekipaget   som lyckades med uppflyttning till högre sök. Jag var där förra helgen och såg det med egna ögon och det såg fantastiskt fint ut   

 


Eftersom det var ett tag sedan vi körde söket så var det bara att gå tillbaka till grund övningar, Carma fattade snabbt vad vi höll på med. Men skönt att ha erfarna kamrater som styr upp träningen - det är lite svårt att bara hoppa in lite då och då,  både för mig och Carma det blir ingen kontinuitet och det skulle vi behöva för att utvecklas mera, tror jag. Vi får se vad som händer. Kul är det i alla fall. 


 

Carma och Anders


Efter go fikat och genomgång av varje hund begav vi oss ut mot vårt nya helt galna projekt, spankulerade omkring där i några timmar och projekterade. Kommer nog bli bra men det känns väldigt läskigt men också spännande. Kommer berätta mer när vi är igång på riktigt 

 

Den här bilden säger precis hur det ser ut där - kvistar och grenar överallt   

 Efter sju timmar i friska luften åkte vi hem och kände oss väldigt nöjda med dagen   





Av Marie - 10 april 2014 12:14

Blivande jakt tränare ;)

Av Marie - 9 april 2014 18:38

Träff med Carina och Ozzy för lite jakt träning. Vädret visade sig från sin sämsta sida       men humöret var på topp och det gör ju det hela lite lättare. Som vanligt när carma och jag ska träna i denna gren har jag ingen plan  Är så van med lydnaden att den är solklar. Men Carina som är lite mera haj på detta, såg till att vi fick en. Carma behöver träna på att hålla markeringar = alltså, ha kvar blicken när dymmiesen faller till marken,  stirra på den tills jag säger att hon får sticka. Vissa är ju bättre markörer en andra. Carma behöver lite mera träning i detta, så hon inte behöver irra omkring så mycket. Om hon håller ögonen på var dymmien kastades så blir det ju lite lättare. Men hon är ju en lydnads hund och tittar hellre på mig   


Hon har väldigt mycket spring i benen och det är inte alltid nosen sätts på som den ska. Men allt är väl en fråga om träning och erfarenhet Reterivern har inte så mycket av den varan, vi har ju gått på anlag och tur   Och det har ju gått ganska bra   

Av Marie - 8 april 2014 20:34

Av Marie - 7 april 2014 06:58



 

Av Marie - 3 april 2014 13:50

Att hålla sig sysselsatt gör att man tänker på annat. Och det passar ju jätte bra just nu att det är så mycket på gång. Jag sliter med mina filmer till kompletteringen till instruktörsutbildningen, för att få certifikatet.  Jag ska filma två ekipage i sju delar och visa hur jag instruerar dom   I vanliga fall hade jag inte tyckt det vart svårt men nu med en kamera i nyllet och i det läget säga bra saker på rätt ställe är knepigt.  Sen att Eva ska titta på det här och bedöma gör inte saken lättare. Men jag kämpar på - tänker att det värsta som kan hända är att Eva inte godkänner mig   Då ligger dom där guldfiskarna illa till eller varför inte frimärkssamlingen.   Nä jag skojar så klart  - men det är nervöst   


Det här med rally lydnad har jag hört och fått för mig att det är super lätt. Har man tävlat lydnad så behöver man knapp träna det är bara att köra på - lätt som en plätt   


Kan tala om att så är det inte   Det är väldigt många skyltar i nybörjarklass, och dom är nästan oläsbara, man måste hålla ihop fötterna och hålla sig nära skyltarna men inte för nära om dom ska gå in på höger sida,  ibland ska man vara på vänster sida om skylten,  ibland framför. Snurra 360 grader eller 270 grader, Ibland ska man vara på vänster sida om konen andra gånger på höger sida??? och jag kan fortsätta……….. men ni hör ju,  det blir inte lätt   Att Carma ska klarar det här det är jag inte ett dugg orolig över, om jag bara är tydlig och visar hur det ska vara så kommer det att fungera. Nä problemet det är jag. Jag måste nog fasiken träna för att kunna tävla   


 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards