Carma och Cat

Alla inlägg den 26 april 2014

Av Marie - 26 april 2014 13:40

Ännu en sök lördag   Var lite osäker om vi skulle kunna vara med, men i fredags verkade det som om Carma mådde bättre. Har skött hennes sår som ett spädbarn   och det har givit resultat. 


Det är svårt att ha en plan när man börjar med en ny gren, kanske har sagt det förut. Upptäcker att jag har en förmåga att gå för fort fram. När jag låter sök gänget planera våran träning allt eftersom vi kör så märker jag att dom jobbar på väldigt mycket grundövningar. Många hitta övningar - vilket betyder spring ut till figgen och belöningen kommer direkt. Hade jag fått bestämma hade det blivit mycket markeringar och gärna att den fasta rullen var på väg att bli inlärd.   


I lydnaden tjatar jag om grund övningar. Tex. det är ingen ide att börja med moment om man inte har någon stadga eller att man inte har några välfungerande  belöningar,  i dag skulle jag nog också påstå att belönings ord är en fördel osv. Grunda,  grunda - jätte viktigt.  


Såklart är det lika även i den här  grenen. I dag blev det mest hitta övningar, en markering vilket betyder spring ut till figgen hämta rullen kom in till mig och visa var figgen är. Bra fokus, väldigt bra på påviset och fina raka skick. Tänker nog att jag ska köpa oss en fast rulle, tänker inte lära in den nu JAG LOVAR   utan mer att hon vänjer sig vid att den hänger runt halsen  


 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards