Carma och Cat

Alla inlägg under december 2013

Av Marie - 3 december 2013 07:23

Vissa hundar har mer roliga/underliga saker för sig en andra. Love är den hunden här hemma som har mest "vet vad hon vill - och kan förmedla det " Hon är också äldre och lärt sig av livet.

Carma är en annan ras och yngre, en annan personlighet. För att vara så ung så har vi en bra kommunikation och jag vet oftast vad hon vill och tänker. Och det beror nog på att vi umgås 24 timmar om dygnet. Plus att hon är en Matte hund uti klo spetsarna  Men en sak jag inte riktigt får kläm på är när vi simmar. Hon är helt galen i vatten och ska i till varje pris. Men sen i vattnet så vill hon att jag ska vila henne, och det kommer ganska snabbt? Hon tigger om det under hela passet. Har lagt in tre korta vilo perioder under dom 20 minuterna som hon simmar och så fort jag säger "kom" så släpper hon det hon har i munnen och blir helt stilla. Om hon vore utan flytväst så skulle hon sjunka till botten som en sten   Vet när vi simmade i basäng för något år sedan så hade jag en klocka som ringde efter var 5:e minut för lite vila. När klockan ringde släppte hon det hon hade i munnen och blev helt passiv - då gällde det att vara på plats och fånga upp henne när hon var utan flytväst  Så här är hon inte när hon simmar i Mälaren vilket är tur   Och det är nog det som är grejen - där har hon inga förväntningar på att det ska hända.  


 

Carma vilar med sin kalkon   

Av Marie - 1 december 2013 08:27

Träning i går igen på Stockholms Hundsportcenter   Bra träning och Carma och jag känner oss säkra. Det börjar närma sig och vi är taggade till tårna     Kul att få vara ihop med ett sånt stort gäng, det här kommer bli så häftigt   Skönt att äntligen få börja prata om att det är något på G - vi har varit väldigt hemliga med det här projektet, men nu får vi pysa ut lite   


 

Är man nyfiken så kan jag hinta om Sergels Torg 17.30 på Lördag och vem vet vi kanske dyker upp på Älvsjö mässan på Söndagen    


 

Carmas svans går inte att gömma   

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards