Carma och Cat

Alla inlägg under december 2013

Av Marie - 12 december 2013 07:19

Av Marie - 10 december 2013 06:19

Här kommer en liten film från mässan    Ett extra stor kram till jeanette som filmade   


Av Marie - 8 december 2013 20:30

Jaha då var det slut på allt det roliga som vi haft Carma och jag  Kvällens uppträdande på mässan gick väldigt bra   Jag är så nöjd, tror alla kända av allvaret och skärpte sig lite extra   Tyckte Carma och jag fick till bra flyt,  några missar men det skiner jag i. Känner mig så nöjd att jag inte ställde mig upp när alla andra satte sig ner   Det hade varit fruktansvärt    Jubel och applåder fick vi när vi var klara - vilket kändes väldigt bra   


 



Som sagt nu är det slut på att träna med lilla högtalaren på promenaderna och alla träffar med bästa gänget   Kommer alltid att komma ihåg det här och extra glad är jag för alla nya vänner som jag fått på köpet   Nu väntar vi på filmen - blev inga bra bilder denna gång heller   men håll tillgodo med dom här timman innan uppvisningen   


   

Bostar upp dom svåra delarna innan flaschen 

 

Hela gänget   

Av Marie - 7 december 2013 20:16

I kväll rockade vi loss med en flaschmob på Sergels torg. Första försöket var super rörigt men andra gången ( vi fick två försök) gick väldigt mycket bättre    Stort jubel och applåder av den publik som kom förbi   Så galet kul. Kameran var med men bilderna blev super dåliga   kan ju inte lägga ut ett blogginlägg utan bild  bättre än inget  men i filmen syns jag desto mer   


 




Av Marie - 7 december 2013 07:51

I går kväll var det dags för sista träning inför helgens bravader



   



Det är väl så med genrep att det inte ska gå bra ??? Kan tyvärr inte skylla på carma hon var jätte duktig, det var jag som gjorde ett antal fel. Sådana  som jag drömt mardrömmar om ska hända och nu med facit i hand så var det inte hela värden, var så fokuserad att komma in på rätt ställe så jag tappade bort mig   Måste varit det som gjorde att det blev fel. Men nu har jag koll på läget så nu kör vi   


Vi börjar med 17.20 på Sergels Torg i kväll   


 

Carma som ett frågetecken vad gör vi här??? Ska vi bara hänga ???

Vi kan väll göra något??



 

Hon hittade strålkastar ljuset direkt   

Av Marie - 6 december 2013 06:51

I kväll är det sista repet inför helgen. Känns lite pirrigt.  När jag sa ja till det här fanns inte riktigt tankarna på slutresultatet. Var ju faktiskt inte säker på att vi skulle få till det. Men det fick vi och  nu är vi här och nu ska vi leverera   


Här kommer lite mera exakt information om helgen som kommer - Sergelstorg den 7 december kl 17.20 och Stockholms hundmässa på Stockholmsmässan i Älvsjö den 8 december kl 17.20……… 

Kom och kika   


Bästa Carma     

Av Marie - 5 december 2013 07:36

Nu har t-shirtarna kommit som vi ska ha på oss, super fina   Den 7 december kan man börja SMS:a nummret nedan. Samtidigt som du skänker 50 kr är du med i ett lotteri på både det ena och det andra innom hunderiet. Kolla på Hundsportens blogg så får du veta hur man gör.


   

Av Marie - 3 december 2013 13:36

I början av Oktober ringde Anna Hillding mig och undrade om jag och carma var intresserade av att vara med i något helt annat än vad vi brukar hålla på med. Efter att Anna presenterat hela idéen visade det sig att Carma nog inte var rätt hund för uppgiften. Kändes lite skönt att få lägga på luren och inte behöva ta något beslut. MEN en vecka senare ringde hon igen och gastade i luren   -Vi har ändrat ni kan vara med  

Så klart tackade vi ja   det var inte mycket att fundera på. Lydnaden fick läggas åt sidan och mycket av den tiden har lagts på det här projektet. Passade egentligen ganska bra för det var i samma väva Carma hade känningar i ryggen och fick order om att ta det lite lugnt, jämförelsevis med lydnaden så har vi tagit det lugnt    


 


Det hela handlar om musikhjälpen. Årets tema är "Tjejers rätt till att överleva sin graviditet" Förra året fick Hundsporten in 162 900 kr och i år ska  den siffran ska bli lite högre. Tanken med vårt projekt är att vi ska få folk att lätta på plånboken    Jag hoppas att man blir så glad när man ser oss - så tanken på att "bidraga" slår ner som en blixt från klar himmel     



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards