Carma och Cat

Alla inlägg den 7 september 2013

Av Marie - 7 september 2013 21:31

En dålig tävling kan faktiskt leda till så mycket mer........................som trevliga och intressanta bekantskaper, se sin hunds brister och ny rolig träning   


Dagens tävling var nog mest vatten. Dåliga poäng och några nollor, inget att skryta med. Konstigt nog är jag inte det minsta nerdstämd. Kände mig väldigt nöjd när vi gick av planen   Fina gruppmoment en 9:a på ff och 10:a på metallen    Hallelulija nästan så man blir religiös.   . Men sen gick det åt fanders, tänker inte tråka ut er med trista poäng eller bortförklaringar. Vi vann i alla fall tävlingen   vilket säger kanske lite mer om upplägget på planen. Alla nollade rutan   Har inte jag skrivit den meningen förut ?? jo i Gävle var vi med om samma sak.............jätte konstigt  men lite roligt    Tävlingsledaren gjorde ett kanon jobb och även domaren. Det var vi som var dåligt tränade    


 




För er som orkar läsa så ska jag berätta om tävlingens två nollor - lite intressant är det.

Svårt att förklara men jag ska försöka. Momenten är rutan och dirigeringen. Carma springer fint till kon, när jag sen ska skicka henne till rutan tittar hon åt rätt håll men springer åt ett helt annat håll


Vi hade 2 domare plus skrivare och tävlingsledare alla dom hade placerat sig i mitten på planen utmed Carmas linje som hon ska springa till rutan. När hon då tittar åt det hållet där jag pekar så ser hon bara massa människor. Väljer då att springa åt helt fel håll,  när jag stannar henne och ska skicka om mot rutan så står alla ivägen, hon se inte rutan. Nollan ar ett faktum.

samma sak hände på dirigeringen, vi fick vänster och Carma var tvungen att springa förbi dom igen, hon valde mitten - trots mina protester. Nollan nummer 2 satt som en smäck.  


Ville inte tro att hon nollade pga. den störningen. Tycker hon borde vara så rutinerad eller inte så känslig att det inte skulle bekomma henne. 


jag hade fel - hade turen att en kompis ringde på kvällen och ville träna jag tvekade inte utan följde med.


Riggade upp samma upplägg som tävlingen men med bara en människa på linjen och två brukskoner och ryggsäckar som störning. Körde rutan och dirigeringen i länk och Carma gör precis likadant  .2 nollor igen  

Känns ganska bra än då - nu förstår jag bättre varför det blev som det blev. Insikt i hur min hund tänker och känner är alltid stimulerande och nyttigt. Jag älskar verkligen denna lilla vovve   


 

Så här var upplägget med domarna och rutan sen vände dom sig bara om och då var det dirigeringen.  





Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards