Carma och Cat

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Marie - 1 september 2013 20:33

I går spårade vi så det stod härliga till. Carma fick verkligen prova på att hålla koncentrationen uppe. under en lång tid


Monika var spårläggare dagen till ära och jag vet av erfarenhet att det kan både bli långt och svårt när hon är i farten - hon är inte rädd att gå vilse eller utmana hunden med långa spår, två  egenskaper som är motsatta för mig. Jag är livrädd att villa bort mig i skogen plus att jag alltid säger - Du behöver inte gör så långt till Carma   

 

I dag var mina instruktioner om Carmas spår väldigt bristfälliga och då blev det där efter också - ett högre spår   


1,7 km på 30 minuter. Innan näst sista pinnen gick allt som en dans  men sen var Carma helt slut och man kan verkligen förstå varför. Hon sparar verkligen inte på resurserna utan det är fullt ös medvetslös när hon spårar och att hålla det tempot i en längre tid det är lite jobbigt   Sista biten blev otroligt rörig. Ja det här måste vi träna mer på   


      

          




Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards