Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Motion

Av Marie - 23 augusti 2013 06:53

Träff i onsdags med Sandra och Jade vilket var 1000 år sedan känns det som. Väldigt kul att se deras utveckling   Och Sandra kom med lite bra tankar som jag sedan drömde om hela natten    Att gå in till 100 %  i hundträning är inte svårt   Tanken ska i alla fall utvärderas vid nästa träningstillfälle och inte bara i drömmen, för där blev det ingen succé    


Och vi kämpar vidare med Carmas vikt men vågen pekar neråt och det känns bra. Jogging och simning står på schemat. Hon är ju så otroligt lätt när det är nya saker som ska provas. Jag har ett sele som jag sätter runt magen och en lina med expander som jag fäster Carma i.


Från tidigare hundar ( två briarder) så vet jag att det är lite knepigt att få dom att fatta att dom ska ligga framför mig i linan och hålla ett bra tempo som jag kan springa i, brukar ta några gånger innan dom fattar..............Carma hade tydligen gjort det här tidigare   hon bara visste direkt vad som skulle göras, jätte konstigt - bra tempo, travar hela tiden utan stopp och struntar i alla joggare vi möter - jag tycker det är otroligt häftigt   Samma när vi simmar  hon hoppar i vattnet sen ligger hon där ute och cirkulerar tills jag ropar in henne för vila, och det kan vara allt från 10 min till en kvart    



 


Det blir inga långa rundor, vill vara säker på att Carma inte tycker att det är för jobbigt   

Men vi springer i alla fall om dom som sitter i sofforna   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards