Carma och Cat

Alla inlägg under juli 2013

Av Marie - 9 juli 2013 17:52

Jaha då ska det regna i natt och i morgon och vi som ska tävla  Från snus torrt till blött..........nja det är helt nytt för Carma att viltspåra i. Men vi är positiva, väder gudarna har ju haft fel förr eller så kan man vara riktigt optimistisk och tänka, det här klarar carma   Hon har ju glimmat till förr   



Vi håller tummarna för en bra dag i skogen  



 

Den här bilden ger ju inga större förhoppningar   Går det verkligen att få liv i den där jycken??  

Den som lever få se   



Av Marie - 8 juli 2013 19:49

Lite bilder från sista träningen 



 

3kg 

öronen är för söta    


 

Stannar för att byta gångart   


 

Sakta 



 

Sakta

Av Marie - 7 juli 2013 14:25

Två dagar har tillbringats på viltspårskurs ute i Botkyrka. Bra upplägg, fint väder och trevliga kurs kamrater har det varit. Lite nya detaljer är det numera i spåret vilket känns extra bra att få gå kurs så jag inte missar något. Carma har jobbat på fint trots nya svårigheter.


I dag har öppenklass en ruta där spåret börjar, man blir inte hänvisad en spårstart som tidigare utan nu får hunden själv leta upp spåret i rutan. Som vanligt när jag har kaxiga åsikter -MENHURSVÅRTKANDETVARA   Så blir jag tillknäppt direkt,  för det är just det som är svårt för Carma. Ska hädan efter vara tyst, att jag aldrig lär mig   Måste få berätta, näst sista tävlingen i Gävle går jag förbi lydnads klass tre som tävlar.

Föraren skickar in hunden i rutan, ser jätte bra ut sen hamnar hunden i trans vägrar lyssna står bara och luktar i rutan   så efter en stund bryts momentet och nollan var ett faktum   Jag ser detta och tänker men jösses snacka om att hunden var ointresserad TUR att Carma inte är sådan   Tänkte lite annat med men det håller jag nog för mig själv.  


Så var det våran tur att tävla allt gick bra tills vi kom till rutan - exakt samma sak hände med carma som den hunden i trean   Hade varit skönt att få säga,  då var det säkert något i rutan just där - men tävlingarna gick på olika planer   Så kan det gå - tyckte det var lite roligt   




Vi jobbade på med rutan i dag och vi får se hur provet går, nu blir det vila tills det är dags.



Mycket rådjur har det varit i dag både döda och levande  





   



Av Marie - 6 juli 2013 08:05

Då var det då äntligen dags för en välbehövlig semester. I 4 veckor ska vi bara drälla runt och bara göra sånt som är kul  Kommer bli fantastiskt skönt   . Den här helgen och nästa kommer jag och Carma gå en viltspårskurs. Lite nya regler har kommit till sen sist jag körde och det är alltid skönt att vara ett gäng som ska åt samma mål,  det blir lite trevligare då. Kommer få massa hjälp med återgångs inlärning och liggtiden. Kommer bli super. öppenklass prov är bokad så vi måste ligga i om vi ska få våra ettor   




Av Marie - 2 juli 2013 21:06

Framåtsändande i brukset är verkligen ett moment för den kluriga definitivt inte för den som vill ha snabbt slutresultat, det här tar tid   Carma står för den snyggaste rumpvickningen man skådat i sakta gåendet plus som extra bonus en glad viftande svans - hon ser väldigt rolig ut bakifrån och det är ju där jag befinner mig mestadels i detta moment   


Full fart till target tvär inbromsning invänta matte med nosen framåt gå sakta tills burken med godis nås - ja jäklar vad vi sliter, men kul är det  


 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards