Carma och Cat

Alla inlägg under juni 2013

Av Marie - 1 juni 2013 18:43

Första träningsdagen till ända. Höll mig till planen, hela Eliten utan belöning   Började med Zätat sen fjärren, ff osv. Gick fint,  två saker som inte klaffade var konskicken och sakta marsch. Konskick har jag tydligen glömt bort att lära Carma för det var som bortblåst   Ja ja vi påminde lilla damen om att det fanns en kon och - jahaaa "KON" jo men den hade hon nog sätt förut   


Sakta marsch är svårt, Carma vobblar och har allt annat en än rak position, tror inte riktigt hon förstår vad vi gör. I språng marsch har jag ett ord jag säger innan vi kör på,  kom på att det kanske vi ska ha i sakta marsch också. Vi provade och det visade sig vara en fullträff   Provade olika varianter på dom tre gång arterna och det satt så fint. Nu får vi se i morgon med Camilla om det fungerar lika bra.   


 




Av Marie - 1 juni 2013 08:33

Den här veckan har vi tagit det lugnt bara gått promenader, badat och myst. Jobbat som en tok har jag också hunnit med något hundarna inte blir speciellt ansträngda av dom ligger och sover på soffan med tassarna i taket   Tror det är bra att ta det lugnt några dagar efter en helg som Norge, den sliter nog mer en vad man tror. Men nu är det slut på lugnet, två dagar med träning har vi framför oss, har funderat en hel del hur jag ska fortsätta träningen och jag tror det får bli mycket helhet framöver tror det är melodin för Carma. I dag tänker jag köra igenom hela eliten utan belöning sen detaljträna det som behövs. Och fjärren kommer inte ligga sist   


Det här med Carmas klåda blir jag inte klok på. Hon är helt klåd fri?? lite röd på vissa ställen men det verkar inte bekymra henne. När vi var i Norge så badade vi i havet som var lite bräckt, två till tre gånger om dagen och efter det har hon varit super bra ?? Köpte hem lite havs salt som jag sprayar henne med plus bad i Mälaren och det verkar fungera?? 


Hoppas det håller i sig för det här är så skönt, inget kliande   


 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards