Carma och Cat

Alla inlägg under juni 2013

Av Marie - 15 juni 2013 14:39

Nu när vi äntligen börjar få ordning på rådjursjakten så tänkte jag vi skulle börja "jaga" dom på mitt vis. Lite mera kontrollerat än tidigare. Nämligen Viltspår - alla mina (två) tidigare hundar är/var  SEVch. Tycker nog att det är på sin plats att Carma får prova på den grenen med  Dagens första spår blev på 220 meter och en timmes liggtid. Anade att det skulle vara lätt för carma och jag hade rätt. Hon tuffade på och  tyckte det var jätte spännande. Kommer inte krävas lika mycket träning som dom andra hundarna.

Så då kör vi   


   

Av Marie - 12 juni 2013 08:15

Kan inte låta bli att tänka på allt slit jag lade ner på Love och våran lydnadsträning, trots det blev det bara ett första pris i Eliten. Jag som är en person som gillar att slutföra saker jag påbörjat grämer mig så klart lite extra över det  Historia i dag, men jag tror att någonstans i mig har jag varit rädd att det skulle sluta på samma sätt med Carma.   Vi skulle traggla och traggla eliten och inte bara få till det. Titeln skulle inte landa på den här hunden heller   Fy hemska tanke    


Nä Carma och jag fixade det ju så klart - min lilla söta fina hund hon är verkligen en älskad personlighet. Love såg faktiskt lite nöjd ut när vi kom hem med rosetten i går, tror hon drog en lättande suck, hon trivs med sitt pensioners liv. Vill gärna vara med och träna och om vi får kommendering då sträcker hon på sig lite extra och tycker nog att,  nu är det på riktigt   Värdens bästa Love vad  vore livet utan henne   



Tillbaka till tävlingen    Grupp momenten var perfekta i mina ögon - i domarens med, skönt för sist var platsliggningen inget vidare 10/10p


FF som sätt så fint ut på träning kändes inget bra alls, tycker vi haft så fina raka sättanden och bra stegff men i går var det helt annat. Om man nu ska se något positivt så svajade hon inte i långsam marsch och  det var värt mycket   7p


Zäta några extra steg i stå och missar ett skifte 6,5p


Inkallning fick kommendera ner henne en extra gång plus lite sent ställande. Fröken har börjat slarva i "stanna"   7,5p


Rutan såg ut som vi skulle få problem när hon sprang till rutan men hon rätade upp sig och jag drog en lättande suck   9p


Dirigering 9,5 dåligt tempo till kon?? ja kanske inte tyckte jag det   


Hoppapport en stor seger 10p


Vittring 10p   


Fjärr 5p men jag är nöjd,  såg många fina saker   


För mig är inte poängen så viktig,  jag är med för att den så omtalade "känslan" kändes bra och det gjorde det inte. Carma kändes lite loj,  kan ha att göra med värmen eller var det tävlings situationen?? 

Nu verkade det inte vad något som syntes. fick många kommentarer att det såg trevligt ut och att hon såg så glad ut   och det var kul. Vi får se hur hon känns nästa tävling då får jag summera   



 

Av Marie - 10 juni 2013 12:47

Carma är en sån hund som nästan alltid ligger på topp hos mig. Väldigt sällan jag blir irriterad eller förbannad på henne . Hon är väldigt enkel och lättsam.


Förutom det här med rådjur. Har inte kunnat få henne att fatta att man jagar inte dessa djur . Har provat diverse olika idéer men det har nästan varit som hon trott att jag tyckt det vart okej eller så har hon inte brytt sig om vilket . Tror snarare på det senare alternativet - hon har givit mig fingret och stuckit. Spelar ingen roll vad jag gjort  


Tills i dag , ska kanske tillägga att Sätra där vi bor är känt för att ha extremt mycket rådjur. Vi träffar alltid dom på promenaden alla dagar i vecka. Men i dag tänkte Carma tydligen något annat . Bambi stod där mitt på ängen, fick syn på oss och la benen på ryggen och sprang in i skogen precis där vi var. Carma reagerade blixtsnabbt och kutade efter jag vrålade något mindre bra    - Carma vände och kom in ...............ska säga att jag inte trodde det var sant. Som tur var hade jag bra belöning i fickan   


Av Marie - 9 juni 2013 19:55


Jaha då var det foto dags IGEN!!!!

 

Av Marie - 8 juni 2013 11:17

 

Av Marie - 6 juni 2013 19:16

Ja det visade sig ju såklart vara super onödigt med att vara nervös, allt gick så himla bra.

Trevliga vetgiriga brudar med ett gott humör var vad som väntade oss. Kul att få hjälpa till med att lösa problem men samtidigt komma med verktyg för fortsatt träning. Hoppas verkligen alla vara nöjda, jag och Ulrika försökte göra vårt allra bästa för att alla skulle gå hem med något tänkvärt i bagaget. Carma skötte sig som vanligt trots värmen   Får se om det här ger mer jobb,  kul var det och jag är nöjd   


Carma fick sig ett havsbad x 2 i dag med   Vissa har tur  


 


Av Marie - 5 juni 2013 20:59

Jo men så är det   I morgon bär det av till Värmdö Bk för en hel kursdag i inspiration. Jag och Ulrika ska efter bästa förmåga försöka inspirera 12 stycken hund intresserade människor    Andra gången vi gör det här Ulrika och jag. Tycker jag borde vara lite mera säker och lugn denna gång men så är inte fallet   Fast lite nervös ska man nog vara då skärper man sig lite extra 

Men sist gick det bra och jag tyckte det var super kul så vi hoppas på en repris  

Har planerat allt in i minsta detalj. Carma är väl förberedd för uppgiften. Och henne brukar man kunna lita på   




Dagens utflykt blev havet och lydnad på BBK  

 

Av Marie - 2 juni 2013 14:10

I dag träff med Camilla och kid på Södertälje BK. Körde som jag tänkt, hela Eliten utan belöning, tävlings belöning gav jag i massor såklart    Carma jobbade på jätte bra 25 grader i solen gjorde det lite extra flåsigt men tempot var detsamma. Fjärren låg som näst sist. Bättre konskick i dag och vi fortsatte på ff som gick lika bra som i går   Carma känns stabil hon börjar få lite mer säkerhet i momenten,  i alla fall på träning. Och det är en bra bit på väg   




Carma och Kid i en platsliggning 

 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards