Carma och Cat

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Marie - 27 maj 2013 14:18

Då var vi hemkomna från Norge. Vilken resa, super trevligt ressällskap av Sandra och när vi till slut efter 10 timmar kom fram till Arendal i Norge - massa härliga Norrmän och så klart dom bästa talanger man kan önska   Tyvärr var vi inte så bra som man kunnat hoppats på   Norge vann    Men vi kämpade på. Tycker vi hade fin laganda med bra hejar rop och ramsor,  men trots det så brast vi   Men vi var inte ledsna för det vi fick ju träna dagen efter med dom Norska talangerna som kom med lite nya tankar och idéer. Tror även vi svenskar delade med oss en del av vårt tänk   


Lilla Carma har varit fantastisk som vanligt. Hon är sås anpassningsbar. Många timmar i bilen och hon säger aldrig ett pip hon bara sover,  inga problem med att komma in på ett nytt rum för natten, hon lägger sig till rätta och somnar, äter som hon ska, vilar i bilen när inget händer, ställer upp med god attityd när det är träning/tävling. Inga utfall eller konstigheter mot andra hundar, kan ligga och kika på när dom andra i gruppen tränar utan något större problem........listan kan göras lång   Hon är bara så bra   

Som balsam för själen   



Först platsliggning 9.00 

Nja inte perfekt - när jag blir nervös så speglar det av sig på Carma.


Vi fick start nummer 8 - Våran prestation började lite tokigt Carma brakade in i hindret. Hon taxerade inte som hon skulle, kom av sig på andra sidan och tittade på mig. Jag försökte hålla huvudet kallt och sa apport!! Carma hämtade och hoppade tillbaka till mig. 


Vittringen gick utan några större problem lite orolig efter hoppet men samlade ihop sig och körde på.


Fjärren gick hon upp i spinn (redan slut??? tänkte hon nog) men gjorde alla skiften utom ett ( vi är på G)


Nästa moment var inkallning stannade inte så snabbt som hon brukar, men hon var så duktig med hakan i backen när jag transporterade mig bort

här blev det lunch och rastning   

13.00 sitt i grupp, vilket gick fint 


från första omgången var jag på 11 plats så det blev vårt start nummer


Vi började med rutan - vilket gick strålande jag är så nöjd   

FF - vilket var samma som dom hade på VM   vi tog oss igenom det men mer var det inte, konstigt nog hade jag problem med kommenderingen  som var på Norska, det var svårare än jag trott när man var inne på plan, Carma och jag slutade på ett helt annat ställen än resten av gänget PINSAMT,  kul med ett lite annorlunda ff med många tempo växlingar och svängar.


Zätat nollade vi - carma avslutade zätat på fel sida av konen, hon orkade nog inte koncentrera sig mer,  det blev så rörigt. Hon gick ur arbete 


Avslutade med dirigerings apportering vilket vi nollade det med - MEN vi var inte ensamma om det,  tror det var 5 eller 6 som fick betyg resten nollade ???  

Hittar inte lappen med betygen eller vilken plats vi hamnade på   men den kommer väl fram, känns inte så viktigt,  jag går på känslan   


 

Allt har ett slut och även det här - tänk två år i talangtruppen och det har varit så roligt, tänk allt vi fått varit med om   Beslutet om att sluta var inte lätt, grät en skvätt i bilen hem, men det kommer bli bra även utan talang,  det är jag säker på 







Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards