Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Nöjd

Av Marie - 21 maj 2013 06:50

Väldigt nöjd med dagens "tävling" synd att den inte var på riktigt, tror champangen hade korkats upp då    Men poäng i all ära det är känslan och detaljer som man slipat på som sitter på "tävling" som är det viktiga. Blir också nöjd när jag sköter mig på plan, Carma var så där härligt på hugget och gjorde fina vändningar på stället bra stegff och en fin språng march - man blir så glad när sådana små detaljer börjar ta form  


Rutan gjorde jag det lite lättare för Carma, la en target där. Det gör att hon stannar upp och blir mer koncentrerad, inget nosande eller annat trams. Fjärren där var jag lite bråkig och fick tävlingsledaren att ändra om moment ordningen. Vi bytte plats så hopp apport blev sista momentet. Hon taggar upp som vanligt i fjärren ingen stabilitet över huvud taget MEN hon gjorde alla skiften som jag sa och då har vi kommit långt. nästa steg får bli stadga precis som hon gör i hemmets lugna vrå  



Nya tävlings ledare blev nu examinerade i går och klarade sig med bravur,  och det är inte vilka som helst, otroligt proffsiga tjejer. Så nu när ni kommer och tävlar på våran klubb Botkyrka kommer ni bli lotsade runt banan så tävlingen kommer gå lätt som en plätt.

Stort grattis säger jag till er brudar (vet att ni är här inne och läser ibland )   



 
 
Ingen bild

Sandra, Stjärna & Jade

23 maj 2013 07:35

Tack❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards