Carma och Cat

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Marie - 21 april 2013 14:13

Distriktet Stockholm/Gotland anordnade i dag en träff med bara GoldenRetrievers. En dag där man fick prova på lite olika saker som nosarbete, apportering, trimning och utsällningsträning. Det var också tipps promenader och lite uppvisningar i lydnad, freestyle och rallylydnad. Carma och jag blev tillfrågade för ett tag sedan om vi hade lust att ha en liten uppvisning i lydnad. Och det hade vi så klart, jag vill ta varje tillfälle i akt där jag blir nervös och Carma kan få belöning på plan. Finns inte så många sådana situationer i dag där den kombinationen går att få till. 


Men vi fick ihop det riktigt fint. Vi började med fyra moment ur eliten, Sandra var gullig och ställde upp med komendering och suport   Vi valde dirigering, rutan, inkallning och vittring,  efter dom fyra momenten gjorde vi en transport ut mot ryggsäcken vände helt om och in på plan igen och belönade där. Blev jätte bra. Sen valde jag att visa en skoj kedja. Den innehöll mycket stadga men även fart och fläkt och faktiskt ett hjärn släpp   -  från mig så klart. Sandra räddade upp det hela och vi avslutade med ett bus. Ja jäklar vad nyttigt det är att bli granskad. Jätte kul med all feed back efteråt. 




 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards