Carma och Cat

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Marie - 14 mars 2013 10:49

I helgen blir det träning hos Ditte Andersson i Motala. Får med mig tre tränings kompisar från Stockholm. Kommer bli roligt att få umgås en hel helg tillsammans. I våras var vi på ett läger med Ditte, det tyckte vi var så trevligt så vi slog till igen  

  


Kursen går ut på att vi ska grotta ner oss i tre moment, fritt följ, sitt i grupp och platsliggning. Mina tre värsta hat moment (om man får säga så) - och det var därför jag anmälde mig   


Grupp momenten tränar vi alldeles för sällan. Dom har det ju inte varit några större problem med i dom lägre klasserna. Men man ser att i trean och nu börjar dom svikta lite. Det läggs ju lite större krav på hunden nu än tidigare. I kungsör förra helgen fick jag kvitto på att kurs bokningen var helt rätt tänkt  Hon nosade i båda momenten  Fritt följ känns som vi har utvecklats jätte mycket i. Eftersom Carma inte plogar längre så är det lite lättare att börja pilla i detaljer i det momentet. Exempelvis som snätt sättande och steg förflyttningar. Detaljer som fungerar fint enskillt men i kedja blir lite så där  

 

Carma kommer bli så besviken på mina moment val  Får ta med mig lite apporteringar och förgylla upp dagarna med   

 

 

 

 

 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards