Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Rankingtävling

Av Marie - 11 mars 2013 06:34

Tog några dagar att smälta Kungsör utflykten. Tankarna har varit i virrvarr. Men nu med lite perspektiv på tävlingen och våran insatts så har jag lyckats att förstå varför jag inte bara var nöjd när allt var klart.........det var ju det som var sagt innan vi åkte dit - inte tänka resultat bara vara där och kika. Men sen när allt är klart så kommer andra tankar fram   ja ja tack och lov har jag nu fått ordning på det och som tur var fick jag det filmat, och där ser man att vi gör en del fina saker på plan trots allt. Väldigt nöjd med att jag inte curlade Carma utan bara går på mellan momenten, hon får hålla sig vid mig. Och det gör hon verkligen  . Men det var riktigt surt med alla sneda sättanden   

Vi gör ett jätte fint fritt följ, jag tänker ju på hur det tidigare har sätt ut och nu är det så mycket bättre. Missar ett skifte i Zätat men annars ser det fint ut, dirigerings apporteringen blev bra, där fick vi vårt högsta betyg en 8:a. Det var några av höjdpunkterna sen är det mycket små missar här och där    Domarna var INTE generösa med betygen men rättvisa, dom såg allt. Kommer faktiskt på några till positiva saker i skrivande stund  hon satt i sitt i grupp  hon hoppade tillbaka fast jag kastade snett   Vi nollade ingenting   och vi höll ihop hela dagen   

Tror vi gjorde platsliggningen vid 9.00 sen första program delen  klockan 13.00  sitt i grupp kanske vid 14.00 och sista program delen vid 16.00 Inte precis som en vanlig tävling   Men helt klart en erfarenhet rikare.

Nu har vi gjort våran första rakingtävling, och sätt hur det går till. Många målbilder har inristats i mitt huvud. Så det är väl bara att träna vidare 

Fick Golden tidningen i dag. Härligt att få göra reklam för rasen 



 




 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

14 mars 2013 05:36

Grattis! Tänk vad ni är bra:-)

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

14 mars 2013 07:33

Tack snälla Sussie :)

 
Ingen bild

Ellinor & Susa

14 mars 2013 20:14

Vi tycker att ni är kanonduktiga! Tänk bara att vara med på en rankingtävling med allt vad det innebär med nerver och allt :-)

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

14 mars 2013 21:21

Tack Ellinor och du har så rätt, det var ingen lätt match, men vi fixade det varken svimmade eller kräktes på plan ;-) inga vidare poäng, men kanske nästa gång ;-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards