Carma och Cat

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Marie - 30 januari 2013 20:03



Planen var att vi skulle träna i dag, men regn på snö blir isiga planer och det kan vi vara utan. Vi ställde in.


Tog med mig Carma ut på bilvägen utanför huset. Ända stället just nu som har ren asfalt att gå på och relativt bil fritt så här på kvällen, en 30 km gräns så vi hinner gå undan, plus hyfsad belysning    

Att det ska vara så svårt att hitta bra ställen att vara och träna på, utan att behöva betala flera hundra kronor.

Väldigt synd att klubben inte plogar sina planer för där finns fin belysning. 

Ett problem är det. Har försökt att ragga ridhus att få träna i men det är jätte svårt. Säger varje vinter att det här måste vi fixa till nästa år, men vi lyckas dåligt.


Trist att träna själv men ibland blir det så. Dagens träning gav lite att tänka på. Vet att jag tidigare har berättat om vårt ff som överarbetas av Carma. Problemet är att hon plogar och tar lite egna beslut,  som hur vi ska svänga. Hon ligger steget före skulle man kunna säga. Ibland mer ibland mindre


Min tanke är att hon är i belönings tänk vilket gör henne i helt fel mod, hon tänker inte position. ........................... Men man kan ju aldrig vara helt säker. Hon kanske inte vet var hon ska ligga?, hon kanske tror hon ska ploga  att det ingår i ff?. Jag har definitivt varit en usel lärare och inte kunnat förklarat tillräckligt bra.


Sen har vi faktiskt lilla Love att skylla på . Och det här fattar nog bara ni som haft eller har en svår motiverad hund  (Sussie  ) Love tyckte ff var SKIT TRIST. Att hon skulle gå åt fel håll var omöjligt, så här har jag belönat och belönat. Och i ärlighetens namn har jag nog gjort lika på Carma . FÖR HUR KUL ÄR DETTA MOMENT???


I dag visade Carma upp ett fint ff,  bra position inget plogande, lagom på och en fin stabilitet. Men det var ju bara hon och jag, ingen kommendering, ingen annan rolig tränings kompis och belöningen i dag var en godis bit i halterna. 


Känns ändå bra att jag läst henne rätt, Hon kan det här momentet, hon vet vad hon ska ligga men hon blir lite för exalterad och då går allt jag lärt henne om position förbi. Ja inte allt jag lärt henne hon kommer ju ihåg att man får belöning   




Blir en bild på Love i dag    



 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards