Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

VECKAN SOM GÅTT

Av Marie - 24 november 2012 18:17

En timme med Lotta Linusson i torsdags där zätat och lite mental coaching fick ingå.  Behövde få höra en gång till hur dom tänkte när dom plockade ut mig    Lotta är en väldigt bra person att prata med, lättsam, uppmuntrande och man känner verkligen inga press, krav what so ever, du är under uppbyggnad ni har mycket kvar att lära, vi tror på er - kändes väldigt bra att höra   Det var med lätta fötter vi åkte till Animalen och vaccinerad Carma mot rabies. Varje talang läger jag varit på har det pratats om att vi ska vaccinera våra hundar.............något jag aldrig tagit notis om - det gäller inte oss   .................nu är det fixat  



På kvällen var Stockholms hundsportcenters ena hall bokad. Jag, Jeanette, Sandra och Ann skulle träna tillsammans. 

Otroligt fina lokaler, stort som bara den fin matta som hundarna kunde springa på utan att halka eller glida   


En kedja X 2 fick det bli. Ingång på plan, hopp apport, fjärr, vittring och en ruta. Uppstod lite av varje, andra varvet var bättre. Hann med grupp momenten där Carma la sig i sittande i grupp  för andra gången ..........fy fasiken va nojig jag är över det   Nu tränar vi för fullt på sitt i grupp med massa belöningar av olika sorter, har nog varit lite sparsam sista tiden med belöning just där   




I dag tränade bara jag och Carma på våran fotbollsplan. Ut med hela eliten på plan på med spotify på högsta volym sen körde vi alla moment utan belöning. Blandade momenten hej vilt. När programmet var klart petade vi i detaljer. 


Tycker hon jobbar fint utan belöning, hon börjar bli van vid det här laget. Har ju lagt lite extra krut vid just den typen av träning. Som jag aldrig gjort förut. Man får nog inte göra det för ofta men någon gång då och då   


Så otroligt roligt att träna ihop med Carma, det är ju det här jag har hund för.............ja och så allt mys så klart   


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards