Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

FORTSÄTTNING......

Av Marie - 21 november 2012 19:11

Så på söndagen fick Carma och jag byta grupp. Kan vara knepigt att komma in i en grupp som redan är bildad och väldigt tajt, men dom här tjejorna gjorde så att jag kände mig välkommen. Känner dom sen tidigare vilket gjorde det hela lite lättare   


Den traditionella mini tävlingen var på söndag morgon och här fick jag frågan om jag ville tävla som dom andra talangerna eller göra som spetsgruppen. Skillnaden var att talangerna fick tre moment som Lotta och Anders hade bestämt : ff, apportering och inkallning medans spetsarna fick lotta sina moment och även vilken ordning dom skulle vara i och det skulle ske precis innan man gick in. Kände att jag inte hade något problem med det så jag tog lottingen   jag fick ff, rutan och fjärr. Blev ovanligt mycket nervös precis när jag skulle in   Tävlandet gick sissodär . Lotta Linusson stod för feedbacken efter tävlandet, jätte bra att få någon annans kommentarer om sig,  inte alltid dom överensstämmer med sin egen känsla.


eftermiddagen gick åt till träning i grupperna 


Carma och jag kedjade några moment, mycket för att visa hur det ser ut för oss, plus att vi tittade på vårat ff. 


Tiden sprang iväg och rätt var det var så var det dags att åka hem  


En härlig helg som gav mersmak. Nu laddar vi för samarbetet med spets brudarna. Tror det kommer bli intressant, kul och otroligt utvecklande. 


 



 



 



Måste bara få visa lilla William   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards