Carma och Cat

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Marie - 11 november 2012 15:03

Så här med facit i hand är jag glad att jag anmälde till den här tävlingen som var i Katrineholm i dag. Det var verkligen rätt i tiden att checka av hur vi ligger till i träningen. Att vi sen fick ett första pris var inget jag hade räknat med. I trean hade vi en tråkig trend att alltid nolla ett moment. Har lagt om träningen en del till eliten vilket har känts bra, men det är ju på tävling man får lite svar att man tänkt rätt.


Valde att ta det här som en informations tävling vilket gjorde det hela väldigt avslappnat   Missar blev det, några missförstånd men en hel del som var väldigt bra.   



Gruppmomenten : Gick över förväntan, ett dubbel kommando i nerläggande annars flöt det på jätte fint, trots regn   10/9 poäng

FF: Tyckte det kändes bra trots allt, släppte lite plus lite annat smått och gott men 8 poäng

Zätat: Gick super fint, jag var så nöjd fina skiften, stod stabilt höll huvudet framåt 10 poäng

Inkallning: som faktiskt brukar vara vårt paradnummer gick åt pipan, satte sig upp när jag gick iväg  tror aldrig det hänt. ställde sig super fint men la sig inte - fick klämma till med ett till kommande "LIGG" tror det ekade till Södertälje   7 poäng

Rutan: Vårt icke paradnummer........ Carma gick fint till kon men när jag sa rutan stack hon iväg till ett annat ställe som hade fyra flaggor som satt som i en ruta?? jag kommenderade "STANNA" och pekade på rutan Ahhha sa Carma och placerade sig fint i mitten......... Phuuuu 8,5poäng

Dirigering: Vet inte vad som hände där, jag tyckte inte hon var innanför ringen vid kon så jag kommenderade "kon" igen, var på hon trodde /hoppades att jag sa apport, hon kom på sig på vägen ut till apporten - tanten sa nog kon och gick dit och ställde sig. sen hämtade hon som hon skulle. 5 poäng

Hoppet:Fint hopp ut men segt gripande MEN hon tappade den inte plus att hon hittade vägen tillbaka och gick inte bredvid  8 poäng

Vittring: osäker i sorteringen men hittade rätt och kom in, lite tugg lyckades vi med också 7 poäng

Fjärr: Jag är nöjd, fint fokus gjorde alla skiften men kom fram en bit 8,5 poäng


258 poäng en tredje placering 


 











Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards