Carma och Cat

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Marie - 8 november 2012 07:51

Frågan är ska man visualisera innan en tävling att man står på prispallen och har vunnit, känna igenom varje moment i kroppen hur allt bara flyter på, hunden gör allt rätt. Riktigt uppleva känslan som infinner sig i kroppen av sötmans seger   

Om det nu inte går så här bra kommer då fallet bli högt ? 


Eller ska man vara realist och gå igenom moment i huvudet med våra brister som kan/kommer att uppstå. Ställa in sig på besvikelse att det kanske inte kommer går så bra, då kanske  fallet inte blir så långt ?


Finns många sätt att tänka före tävling en variant kan vara att inte tänka resultat mål, nu måste jag ha 10:or  eller Berta- Stina som är med på tävlingen är ju så himla bra, henne ska vi slå    .............  det kan bli väldigt pressat,  utan kanske tänka delmål - får jag in hund skrället i rutan så är jag jätte nöjd eller jag ska jobba på att ha fina lugna transporter mellan momenten.   

 

Med Love tänkte jag alltid det andra alternativet, det här kommer inte funka hon kommer göra en massa fel och jag kommer göra bort mig     Så här i efterhand kan man väll säga att det nog inte var några smarta tankar.

Men jag tror  att jag kände att tänker jag så här kan det bara gå bättre och jag blir inte så besviken om det går åt pipan, jag var ju redan inställd på det   ............................Nja tror faktiskt inte jag kör på den linjen med Carma, bättre kan jag   


 

Niina Svartber har många bra tankar, hon sa sist till mig att hon tävlar inte hon samlar bara information för nästa tränings tillfälle. En avslappnad tanke som det ligger mycket i.


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards