Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

WT NUMMER II

Av Marie - 20 oktober 2012 19:05

Blev ju så taggad på det här med WT så jag anmälde till en till   Tycker det var lika kul i dag, men väldigt mycket klurigare och svårare. Fem stationer som på det förra vi var på men helt andra "övningar" 




Ruta ett: Markering under gång, fick gå med carma lös några meter med skytten framför oss. Skytten stannade sköt ett skott,jag vände upp mot markeringen,  markering föll ( vilket Carma inte såg ) skickade. Hon irrade ett tag men hittade och kom in. Vi fortsatte och gjorde samma sak en gång till,  den gången gick det bättre   12päng


Ruta två; Markering, Fot en bit, sen ett skott och en markering. vet att jag fick poängs avdrag. Hon ryckte till när skottet gick, sen sprang hon in i mig när hon skulle lämna av   19 poäng


Ruta tre: Riktat närsök, en riktig rysare för mig. Ett linjetag med stopp signal och sök kommando.  4 dymmisar var utlagda men dom ville ha in 2 stycken. visselpipans signaler funkar inte än för oss, så jag tog det muntligt. Funkade bra. Men det här var nytt och svårt.  17poäng


Ruta fyra: Vatten, Min kompis Sandra undrade efter provet vad jag var gladast över, och helt klart denna ruta.

Tänkte innan att kan jag gå med henne vid min sida och hon inte knallar så är det fantastiskt. Kände att här kan det nog blir en nolla. 17 poäng

Men vi transporterade oss hyfsat ner till vattnet och gick ut med strandkanten en liten bit, ställde upp, skott gick av - men  Carma tittade bara på en rot som låg långt ut i vattnet. Tack och lov hörde hon plasket när dymmisen föll  och släppte roten   tittade på dymmisen och stack ut i vattnet på mitt kommando. Kom in men släppte och skakade sig   . Då tyckte hon att hon skulle ut till roten, jag kommenderade apport hon vände om   och hämtade dymmisen och kom in ...Phuuuu - kopplade upp  fort som fasiken   


Ruta fem: Dirigering, såg jätte lätt ut när domaren  förklarade hur det skulle gå till, ett skott går av jag skickar på ett linjetag dymmisen låg några meter rakt fram, jag såg den. Lätt som en plätt...........trodde jag  

Carma tyckte det var jätte svårt. Hon stack ut jätte fint men vek av precis där den låg, den låg i en klycka med pinnar. Svårt att förklara men det blev som ett stopp, Till slut fick hon upp vittring och hoppade över pinnarna och där var den   10 poäng



Dagen blev lång men jätte trevlig, vi hade ju med oss Susanne och Vinna   alltid skönt med sällskap.


Vi slutade på 75 poäng av 100 ett första pris   


 










 
 
Ingen bild

Gisela

20 oktober 2012 21:03

Låter som ni haft en händelserik dag. Härligt att de gick så bra. Alla barn i början. ;)
Nu får ni ha en trevlig kväll och ta nya tag till nästa gång.
Kram från oss på ön.

 
Eva-Liz

Eva-Liz

20 oktober 2012 21:08

Så gøy det høres ut. Grattis til dere. Har så lyst å prøve slikt, men det er dessverre ikke slike prøver her.

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Pia

Pia

20 oktober 2012 22:48

Ni är så jäkla duktiga!! Stort GRATTIS från en stolt uppfödare:-) Kram, Pia

http://www.khemosabi.se

 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

21 oktober 2012 09:11

Tack så väldigt mycket <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards