Carma och Cat

Alla inlägg den 30 september 2012

Av Marie - 30 september 2012 18:58

Golden klubben anordnade en WT i Vallentuna och jag och Sussie anmälde oss. Det blev en låååång dag klockan 9.00 var det samling och information hur det skulle gå till. 5 stationer och  vad jag förståd så var det mest markeringar. 


Härligt att gå på ett prov och inte vara ett dugg nervös eller förhoppningsfull på ett första pris. Ganska avslappnat med andra ord.   


Ruta ett: En markering med ett skott sen ett linjetag. Jag tyckte det verkade jätte svårt men Carma tyckte det var jätte lätt  


Ruta två: två enkla markeringar med skott. Inga problem,  Carma hittade direkt och kom in 


Ruta tre: Fot vid sidan en bit - en markering med skott ..............fortsatt vid sidan en bit sen vända upp och skicka hunden. Det här var våran sista ruta och klockan var 16.00 Min tanke var - Om det skiter sig är det inget konstigt, Carma är säkert trött och då kan ju allt hända................trodde jag, max poäng fick vi här  


Ruta fyra: En markering med skott, jätte svår terräng med vatten och lera. Carma sticker iväg jätte fint, hittar dummisen kommer in men efter att ha hamnat i vattnet, släpper hon den och skakar sig - jag ropar apport, hon plockar in den till mig. När jag frågar domaren - hur blev det där  så svarar hon - måste nog tänka lite  till  

Har ingen aning vad jag fick?


Ruta fem : Var en rysare, Två markeringar en till höger en till vänster med skott. Vi fick börja med att gå ett ff vid sidan en bra bit i ruskigt dålig terräng. Carma sticker ut fint men fastnar med svansen i en pinne   Väldigt otippat   Hon springer runt med den och skriker till. Jag tittar på domaren och vill kalla in henne till mig. Men hon skriker till kastaren att ta bort pinnen. Carma står helt stilla (hon är ju van vid det här laget) och pinnen monteras bort - lite läskigt är det så hon bara måste hem till mamma utan apporten .  några meter ifrån mig skriker jag "stanna" och dirigerar ut henne igen . Lill snorpan sticker ut och gör ett nytt försök, kommer in med dummisen och tar sen även dummise nummer två, hur fint som helst       det var  en stolt matte som lämnade den rutan.


Summa sumarum : ja jag vet inte riktigt men jag tror vi fick 84 eller 82 poäng av 100 möjliga, vilket är grymt bra.

Jag är jätte nöjd. i morgon kommer nog resultaten på Golden klubbens hemsida.



 



 

Susanne & Vinna 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards