Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 7 september 2012

LEKTION 2

Av Marie - 7 september 2012 13:08

Den här Katrin Kalsson som håller jakt kursen,  är en väldigt snäll, icke dömande och väldigt positiv person    Känner mig väldigt nöjd med henne. Inte ett ljud om att Carma och jag inte hade tränad som vi lovat. Har för mig att jag lovade att vissel signalerna skulle sitta som en smäck..............vilket den inte gör  . Katrin tog det med ro.


Men jäklars va kul det var, bara måste få berätta. För er icke jakt intresserade kommer nu massa rappakalja som kan vara svårt att begripa, Välj själva om ni orkar läsa  



   


Orkar ni er ner hit så kan jag tala om att det här är dummies, det är dom  här  dyrgriparna som Carma hämtar     


 

Vi började med att lära in nos dutt på dom här riktnings pinnarna, Carma fattade direkt.

Sen skickade jag henne mot pinnen på  ett linjetag "UT" Började nära sen längre avstånd.

Här provade jag även med en stopp signal vilket gick förträffligt.

Roliga pinnar som kunde varieras med att lära in "höger", "Vänster" eller 

"Ut" - stopp signal "höger. Vi provade alla varianter Carma var fantastisk  


Här är Francisca med Aska 



Nästa övning: ett linje tag med markering, Carma var tvungen att ta sig över ett dike och in i skogen, när dummiesen var hämtad och hon sprang tillbaka till mig backade jag några meter och Katrin la dit en ny dummies, som Carma inte fick se

Skickade igen på linjetag men utan markering,  så gjorde vi tre gånger. gick fin fint.




Katrin och  Sussie med Vinna 


Nästa övning:

Katrin gjorde två platser i högt gräs "När sök" en lite till höger och en vänster . La en boll i den högra gräs platsen. Satte Carma precis bakom Visslade sök signalen och visade med handen till höger. När bollen var hittade, gjorde vi samma sak men till vänster. 

Efter det backade Carma och jag bakåt, Katrin smög upp i skogen och lade en dummies imellan sök områderna men en bit upp, jag skickade Carma på ett linjetag "Ut"


Gick som en dans   


Hoppas att ni förstod alla övningarna, ni jakt intresserade   Ni andra, har ni orkat er ner hit så får ni en medalj  

Två gånger kvar på kursen, sen är den slut  





 
 
Ingen bild

Jeanette

7 september 2012 21:25

Tog mig igenom, så klart :-) Men saknade ljudeffekterna ;-)

 
Pia

Pia

8 september 2012 14:19

Vad kul att det går så bra och att ni tycker det är roligt! Kram, Pia

http://www.khemosabi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards