Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 6 september 2012

6 SEPTEMBER

Av Marie - 6 september 2012 15:49


Träff med Monica och Uzling i dag, Carma och jag nötte på vårat ff, Z:a och vittring . Mycket som var bra men också en hel del dåligt. Men jag är hoppfull  tycker nog att ff är lite roligt trots allt, Carma tycker det är kul och det är viktigast 

Har tagit tag i fjärren IGEN   bakåt sittet från stå har changerat   Nu har jag tagit en planka till hjälp. Hon rör inte fram tassarna så mycket som jag vill.......vill att hon trampar sig bakåt med framtassarna. Hon gör det när jag står på nära håll men sen är det svårt. Tror att det kan bli bra, Carma tycker plankan är rolig och är med på noterna.


Hon får in en jätte fin rörelse när hon sätter sig här ifrån, kul att prova lite nytt   

Min älskade man som snickrat dom fina benen på plankan  




 


Annars jobbar vi lite med stopp signalen till jakten och för den delen vardags lydnaden med,

alltid bra att kunna stanna hunden utan att behöva skrika   

I kväll är det jakt kurs och vi kommer nog få bakläxa   



Den stora nyheten i dag är att vi har kommit med på TVÅ spår tävlingar, ibland har man tur     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards