Carma och Cat

Alla inlägg under augusti 2012

Av Marie - 5 augusti 2012 15:52


SEVCh  SE LCh Khemosabi MJ's Keep The Faith

 

 "Carma"

 

 

 

Lite fakta 

 

Reg nummer: SE29281/2010
Född: 2010-03-15
Ras: Golden Retriever
Namn: Khemosabi MJ's Keep The Faith
Mor: Khemosabi Home Run
Far: Doubleuse Black Grouse
Uppfödare: Kennel Khemosabi
Ägare: Marie Linder
Hälsa: HD B ED 0

 

Meriter

 

 

 LYDNAD

Ett första pris i lydnadklass 1
Ett första pris i lydnadklass 2
Ett första pris i lydnadklass 3

      Tre  första pris i lydnadklass Elit 

SELch

 

 

BRUKS

Uppflyttad till högre spår

 

 

JAKT 

2:a NKL (inoff B-Prov)

83/100poäng NKL. WT 

75/100poäng NKL WT

 

Viltspår

Godkänd i Anlagsklass

3 ettor i öppenklaass med ett HP

SEVCh

 

 

LITE AV VARJE
MH - Känd metal status med 1:a på skotten
Uttagen till Talangtruppen 2011/ 2012

Uttagen till spetstruppen 2013

 

 

 

 

 

 

 

 

Carmas MH

 

 

 

   

   

Lite text om Carma när jag fick henne

 

Lilla Fröken Carma .............Det ska bli med spänning att få följa den här lilla tjejen.
Just för tillfället tränar vi på kontakt, följsamhet och passivitet. 
Hon har ett härligt sätt - söker gärna ögonkontakt, kommer som en raket när man ropar, 
visste sitt namn redan andra dagen och är en riktig kelgris.
Nu ska jag försöka att förvalta de här fina egenskaperna på bästa sätt 
så får vi se om det kan bli en bra träning - och tävlingskompis.
Ett stort tack till Pia som lät mig få köpa henne......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite mera ;-)

 

I dag  är " lilla fröken  Carma " 14 mån. 
 En intensiv, följsam och otroligt mysig tjej har  det blivit av henne.
Jag är mer än nöjd med mitt rasval och Kennel.
Det har varit väldigt lätt  och roligt att jobba med henne, hon är alltid på G
Så bättre träningskompis får man nog leta efter  ;-) 
Tävlat har vi hunnit med och det har gått fortare än vad jag tänkte från början.
Nu tränar vi för trean och det är väl nu, när vi kommit till  dom högre klasserna 
Som vi får se vad vi går för ;-))

 

 

 

 

 

 

 

Av Marie - 5 augusti 2012 13:50




     






Av Marie - 2 augusti 2012 21:06

Kommer det "fin" besök från Gävle som vill att vi ska träffas på Hundudden vid Gärdet då är det bara att packa in sig i bilen och åka dit vilket man vågar, kan eller ej. Gillar inte att köra inne i stan, tar hellre tricken,  men med hund och tränings saker och div. annat så är det omöjligt. 


Det visade sig vara ett otroligt trevligt ställe plus att jag klarade av att köra dit utan problem,  måste nog säga att jag kan köra dit igen (vilket är ett bra betyg)   


Kul att träffa Anna & Grym igen. Carma fick sig ett tänkvärt pass med många svårigheter. Vi kikade lite på våra hel om vändningar som jag har fått för mig att vi ska ändra på. Får se om det går att få dom snygga, vi trampar oss igenom dom så får vi se om det blir till mattes belåtenhet. Och fina  Grym var ju just "grym",  som vanligt   



Mycket snack blev det (så klart) men en sak som Anna tog upp var det här med skoj kedjorna, vilket påminde mig om att det var ju hur länge sedan  som helst som Carma och jag gjorde det, sagt och gjort. Nästa träningspass  hittade jag på en som Jeanette fick på papper i sin hand    


Vi började med en fjärr : Stå, sitt.......går tillbaka till henne men fortsätter som i Z:at, fortsätter med Z:a skrifterna stå, ligg..........när jag ska plocka upp henne i ligg gå jag bara vidare för en inkallning........ kallar in  sen en kort fot gående fram till kon.

(Där ligger redan tre apporter utlaggda för dirigeringen och rutan är på plats,  mitt i mellan dom står konen)

Skickar till kon, dirigerar henne till rutan gör hela proceduren- kallar in går mot samma kon men nu dirigering apportering (där apporterna redan ligger) Skickar på höger apport - Sen kom belöningen med buller och bång.


Så roligt, det svåraste var när jag gick förbi henne i ligg,  ställer upp långt där borta och kallar in, där fick jag ropa två gånger innan hon fattade att det var inkallning. 


Kul att se att hon klarade det här programmet utan varken vanlig belöning eller tävlingsbelöning, allt görs i ett svep  


 



Nu har det varit ett litet pass varje dag den här veckan, vilket har varit super skoj. I dag ska Carma få vila,  på Måndag är det jobb dags igen och 4 veckors semester är över  lite trist är det. Men hösten ser ut att bli en spännande tid.  Jag ska bli mormor   och det kommer nog bli fantastiskt   


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards