Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

DET GÅR FRAMÅT

Av Marie - 29 augusti 2012 20:22

För många år sedan när Love och jag  var som mest aktiva med att tävla hände det att vi stötte på en tjej som också tävlade men med sin  Rottis. Vi slet båda två om första priset i trean så vi sågs på några tävlingar och drogs alltid till varandra för lite snack. Vet att hon föreslog att vi skulle träffas, men hon bodde ute på Värmdö och jag hittade inte äns dit på den tiden  så jag slingrade mig och hittade på alla möjliga ursäkter (jag var en fegis med bilkörning och att hitta) Tills vi stötte på varandra på en kurs, jag var super glad att se henne efter som jag var där själv och hon med   Kursen visade sig vara en flopp, i alla fall för mig. Jag fick en knäpp instruktör men" Ulrika" lyckades bättre    Efter den dagen blev hon en nära vän som jag träffar och ofta har på telefonen. Visst träffar man folk inom hund värden, men det är inte många man "hänger" med år ut och år in   .

Men jag har några till, fast dom historierna får vi ta en annan gång   



 

Ulrika med Gunde som ska vara med på SM i bevakning 


I tisdags kväll blev det träff med Ulrika och Carina. Spår i Lida, hade turen att få spåret lagt efter som jag skulle bli sen. Nu måste man planera in att mörkret kommer.    Medans spåren låg blev det snack och middag, super god kycklin sallad som Ullis fixat. 700 meter fick Carma, alla pinnar in men hon missade slutet. Jag tabbade mig genom att släppa linan, när jag såg slut snittseln. Trodde hon såg slutet lika klart som jag. Men så var inte fallet, hon spårade vidare   


Men nöjd matte trots allt   








Onsdag skott träning på klubben, Carma och jag åkte dig vid 17.30 och mötte upp Jeanette och Åsa.


Vi började med lite lydnads träning. Kedjade dirigeringen med rutan UTAN BAND, svårt tycker Carma men nyttig, men i dag gick det bra. Sen körde vi Z:at, fint jobb från Carma men  jag har stora problem som måste tränas på   Tror jag behöver hjälp där   . 18.30 var det dags för skott. Vi började med platsliggning. La Carma några meter ifrån dom andra hundarna, för att jag ville belöna med boll på tillbaka vägen. Platsen gick fint  

Sen var det dags för budföring, som gick dåligt förra gången. Carma gillade inte killen jag då valde ut som mottagare, hon sprang inte hela vägen in till honom. Vi avslutade den gången  i alla fall bra och grundade för nästa gång.

Höll på att ta en tjej denna gång, fick lite kalla fötter (ville inte misslyckas igen)  men Jeanette hittade ett lämpligt man's  offer  . Som instruerades grundligt. Allt gick perfekt, hon sprang direkt in till honom käkade köttbulle blev klappad på, väntade på "March" och stack iväg till mig   


Nöjd matte som åkte hem, i dag med   


 



I kväll är det första gången på jakt kursen. 

Ska bli så kul   









 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

30 augusti 2012 11:39

Klart att det går framåt, sen lite bakåt och sen fraaaamåt igen;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards