Carma och Cat

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Marie - 19 augusti 2012 16:04

I bland blir det inte som man tänkt sig. Tänkte åka och titta på Rankingtävlingen i Kungsör i lördags men orken fanns inte plus att det var svårt att få en hund vakt till Love. Tog beslutet att stanna hemma. Jeanette var inte sen att föreslå träning   Efter en lugn morgon stoppade jag hundarna i bilen och åkte till våran plan i Vårberg, nära och bra   Acke fick börja, duktig som vanligt men nya moment håller på att läras in så stundtals var det väldigt svårt .

När det sen var Carmas tur så vissade det sig att hon hade problem med en tass   bara så där? Blev helt  iskall och jäkligt orolig,  ville knappt titta vad som var fel. In med hunden i bilen och så åkte vi hem   Tänker inte pressa henne , hon var berörd av tassen, försökte så gott hon kunde men ville hela tiden bita på den.


Väl hemma tittade jag i lugn och ro och hittade ingenting, kanske ett getingstick eller trampat på en humla?

Drog en lättnande suck, vill ju att dom här sex veckorna av frisk Carma ska föröka sig till 1000 miljoner veckor  frisk Carma  


Gjorde ett nytt tränings försök i dag, vilket gick bättre. Kedjade dom fyra första momenten i lägre klass. Sen kikade jag på ff där hon har börjat ploga så det står härliga till men tror jag hittat vad som var fel - en av  belöningarna är nog boven i dramat....kör nu ett litet snärtigt kast bakom mig istället, vilket har gjort att hon har blivit rakare. Man måste vara all konstnär både fysiskt och psykiskt när man tränar hund     

Några Z:a skifften blev det också med fokus på låst huvud, vilket Carma klarar väldigt fint 

här kommer en liten film, ingen musik utan ni får hålla till godo med min röst  



 



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards