Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

LEDIG TORSDAG

Av Marie - 17 augusti 2012 06:31

Man skulle kunna tro, när jag säger fantastisk miljö, smaskig meny både till två bent som fyrbent, för vad sägs om märgben 45 kr eller hemagjort levergodis 40 kr påsen  , rikt djurliv, bra hund tränings möjligheter, vacker natur, bad vatten......... att jag pratar om någon liten idyll flera timmars bilresa från Stockholm, men så är inte fallet jag pratar om Hundudden som ligger ute på Djurgården mitt i Stockholm. Vilket ställe jag är lyrisk. Tänk att få hänga där flera dagar i veckan   


Tanken var att Anna skulle komma till mig den här gången, men trafiken ( som man inte blir lika lyrisk av ) fick avgöra att jag fick åka till Hundudden i stället. Med rikt djur liv menar jag allt från den minsta lilla groda till något större, änder och rådjur eller älg svårt att säga, Carma som fick sig en närmare titt skulle nog kunna specificera    -  håll i er nu, vi såg en säl eller så var det en utter i vattnet. Trodde först det var en stock men sen upptäckte vi att den rörde sig väldigt fort, Carma upptäckte den med och när hon simmade närmare dök den ner i vattnet och försvann  Ja vilken kväll,  Träningen gick bra vi tittade lite på ff,vittring och hoppet. Vi ställde upp två agility hinder efter varann, så hon fick taxera. Carma kunde inte fatta varför man skulle hoppa över när man så gisvingt kunde gå under   .....ja det kan man undra.

En super trevlig kväll. Anna och Grym ska tävla rankingtävlingen i Kungsör i helgen - Vi håller alla våra tummar att det ska gå bra     

Carma ligger i vattnet SÅKLART   



På förmiddagen hade jag min första egna privat lektion Ulla & Selma   


 

Vi gick igenom belönings system följsamhet och lite annat mat nyttigt, nu ska dom träna på egen hand och så ska vi träffas igen om några veckor och se hur det gått. Väldigt kul, det här gav mersmak  


 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

17 augusti 2012 07:16

Hej vad kul kanske kan få anlita dig som privatinstruktör då:-)

 
Marie

Marie

18 augusti 2012 08:42

du är så välkommen Sussie, om jag kan till föra något till dig? ;-))

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards