Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

LANDSKAMPEN

Av Marie - 1 juli 2012 21:02

Då var vi hemma  efter tre dagar i  Kristinehamn. Grymt nöjd över att just Carma och jag fick vara med om en sådan  här rolig, inspererande och helt fantastisk helg. Jag har skrattat, gråtit en skvätt, tröstat och pepprat,  det har varit många känslor i gungning. 


I fredags träffades vi klockan 17.00 för middag. Lite senare på kvällen  blev det taktik snack, hur vill vi värma upp innan tävlingen på lördagen? . Hur vill vi bli bemötta efter tävlandet?. Allt gicks igenom och alla fick tänka till hur man ville ha det. Snygga tröjor och halsband delades ut,  båda i blågult så klart 


Kan tala om att innan middagen  körde jag och några till lite grupp moment på Kristinehamns Bk. Vi visste nämligen att platsliggningen och sittande i grupp skulle vara i två olika ringar. Och att vi skulle förflytta oss på rad mellan ringarna.   

När tränar man på sånt......... ALDRIG   

Och Carma ser till att jag får hicka, när jag sätter henne upp i platsliggningen sitter hon hos mig i en sekund sen drar hon mot huset som en galning (gick nämligen dit själv  precis innan grupp momenten) Hon trodde jag lagt en extern belöning där   Kändes inte så där jätte bra - Just snyggt om hon skulle få för sig det på lördagen.

Hade inte behövt oroa mig, hon sköte sig fint   


Lördag morgon upp med tuppen, samling 9.00 för lottning. Carma och jag fick nummer 6.

Ja inte gjorde vi några super poäng men jag var väldigt nöjd än då. Det kändes så jätte bra. Jag var ganska låg i mina tankar innan om hur det skulle gå. Sjukdomar, tränings torka, fruktansvärt deprimerad oinspirerad  matte och en något förfriskad tränings villig Carma gjorde att det kändes "det kan gå hur som helst". Visste inte ens om hon fysiskt skulle orka ett helt pass.


Men Lilla Carma jobbade på fint,  i ring nummer ett var det Sittande i grupp, ff, sättande under gång, inkallning med stå, hopp apport. I ring två -  Platsliggning, Rutan, metall, vittring, fjärr.

Väldigt intressant att gå från en ring till en annan, tyckte att det gick väldigt bra   


Jätte kul att titta på dom Norska ekipagen många duktiga förare med sina hundar. Men efter en hel dag av fina prestationer så visade det sig att Sverige var bäst denna gång 



 

Hela Svenska laget              Foto:Tomas Lundin    




På kvällen blev det föreläsning om allmäna skillnader mellan FCI och svenska regler vilket var väldigt intresant. Sent men till slut blev det  middag och lekar vilket var en bra avslutning på den dagen.


Söndag morgon blev vi indelade i grupper. I min grupp var det två norrmän och en svensk Anna Hilding  

Här bytte vi erfarenheter, tränings tips, idéer och säkerligen en och annan geni knöl blev gnuggad   

Jag blev otroligt peppad och tränings lusten som jag inte sätt röken av på VÄLDIGT länge gjorde sig påmind. Tror jag fattar varför jag håller på med hundträning. Det är ju så jäkla roligt. 

Gav Anna en stor kram på slutet av dagen "you made my day   "


16.00  samlades vi för avslut och tack tal   Sandra och jag hoppade in i bilen och styrde kosan hem med våra fina golden tjejer  

 

 

 

                                                                                                                  Foto: Sandra Begntsson  






 
 
Pia

Pia

1 juli 2012 23:43

Grattis, jättebra jobbat - härligt att känslan var bra:-) Fina bilder på dig o Carma, både här och på facebook! Kram/Pia

http://www.khemosabi.se

Marie

3 juli 2012 07:16

Tack Tack ;-))))
Kram

 
Mikaela och Tindra

Mikaela och Tindra

1 juli 2012 23:55

Hej! :D
Var längesen jag var här och hälsade på. :D
Wow vilket äventyr, vad roligt!! Ni är ju så duktiga.
Många kramar från mig och Tindra

http://www.rottistindra.se

Marie

3 juli 2012 07:15

Kul att du kikade in ;-)Tack Tack och kram på er

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

2 juli 2012 05:56

Fasiken vad roligt Det är ni verkligen värda att få åka iväg och ha kul:-))
Kram från Sussie, Myzzko och (halv) systern Vinna såklart:-)

Marie

3 juli 2012 07:15

Tack Sussie, det var härligt med lite positivitet KRAM

 
Anna - med hund i hälarna

Anna - med hund i hälarna

2 juli 2012 08:33

Tänk vad mycke braaa grejer det kommer ur oss när vi får mangla ihop! PKNS!

http://www.hildings.com

Marie

3 juli 2012 07:13

Instämmer, otroligt givande och roligt ;-)

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

2 juli 2012 09:38

Ni var så duktiga och det såg fin fint ut tycker jag! :) Kul att få träffas igen, hoppas vi ses någon mer gång :)
Kram

http://www.posiitiv.blogg.se

Marie

3 juli 2012 07:12

Tack Jenny, det hoppas jag med;)
Kram

 
Ingen bild

Lena och Ella

2 juli 2012 09:44

Vad roligt att inspirationen infunnit sig igen:-)

Marie

3 juli 2012 07:11

Inte en dag för sent ;-)))

 
Ingen bild

Erika, Noa & Scout

2 juli 2012 17:51

Tack för en härlig helg! Vilken fin bild på dig och bästa Carma!!

Marie

3 juli 2012 07:11

Tack själv det har varit super :)

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

2 juli 2012 22:57

Härligt att känslan var bra! GRATTIS än en gång till lagvinsten! Kram!

http://www.starsweepers.se

Marie

3 juli 2012 07:10

Tack Kram :)

 
Kristin

Kristin

3 juli 2012 11:31

Härligt med en pepphelg och återfunnen träningslust - det är du och Carma så väl värda efter denna vår med skador och sjukdomar. Sen bestämmer jag även helt enväldigt att det vänder för er nu så ni kan leva livet precis som både du och Carma vill och som det ska vara - med andra ord full fart framåt!!!

Även om jag njuter massa i valplådan så hade det varit superkul att få vara med på landskampen! (Sen är jag även lite avundsjuk på dig som fått träna med bästa Anna igen, hm får nog se till att ta mig på kurs hos henne!)
Kramar Kristin

http://ksvee.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards