Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

HÄRLIG DAG

Av Marie - 23 maj 2012 21:03

Jobb i dag från 8.00 - 14.00 perfekt arbetstid, i och för sig ingen lunch  så det blir att äta mellan kunderna och snabb kissa hundar. Men det fungerar väldigt bra, för sen har vi ju hela eftermiddagen och kvällen att ta promenader och äta på   


I dag tog vi oss ner till Mälaren efter jobbet och motions simmade Carma, Love tant plaskade i vatten brynet, som vanligt  

Det var som att fortsätta där vi slutade, Carma  kastar sig ut med flytvästen på, jag tar tid med klockan. Så ligger hon där och cirkulerar runt tills jag ropppar in henne för vila   så praktiskt.   


Sen åkte vi till Charlotte Orrfors  Carmas Sjukgymnast. Dags  för en kontroll av rygg. 

Nja det var inte helt okej, hon ömmade bak och fram. Men efter behandling av både ström och laser så reagerade hon ingenting. Nu ska vi dit på måndag igen och se hur det ser ut då    Har fått order om att ta det lugn på mitt vis, vilket betyder att vi får träna, men vissa moment går bort............ja vi är ju vana   




Här kommer lite bilder 











     

Ser ju helt galen ut  



 
 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

24 maj 2012 12:22

Sv; ja eller hur, hoppas det blir svalare! Jag hoppas på 10 grader molnigt och regn ;) iaf tävlingsdagen! :)

Vad träligt med carmas rygg!! Vad är det som är fel egentligen? Eller är det något fel? :((
Kram!

http://Www.posiitiv.blogg.se

 
Marie

Marie

24 maj 2012 13:59

Carma har en lite för snäv vinkel i nedre delen av ryggen, går att jämföras med svank rygg för oss människor. ställde till det när hon var liten men i dag märker inte jag något .

Vi har byggt upp muskler i det området så hon har blivit stark.
Men vill gå till sjukgymnast kontinuerligt för att kolla att allt är ok. Vi har ju kört lite hårt på sista tiden så det är inte konstigt om hon har lite känningar. Hon svarade så himla bra på behandlingen så jag är hoppfull ;-))
Det värsta med en sån här hund är att dom är ju jämt glada och jobbar på så det är svårt att se om något är fel

Tror att vilken hund som helst som kör lydnad, bruks skulle reagera någonstans i ryggen om dom gick till en sjukgymnast. Och om man inte kollar upp dom då och då så kanske efter några år börjar dom halta och då kan det blir svårt att lokalisera var ifrån hältan kommer. Vi bara förebygger lite ;-)) dyrt men klart värt det ;-)

Det blev ett långt svar ;-)

http://www.briard.mia-co.com

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

25 maj 2012 07:39

Jaha. Då förstår jag.
Ja, men tanke på alla snabba vändningar och tvärstopp och höga hopp som hundarna gör i lydnaden/brukset så får nog alla lite känningar i ryggen efter ett tag. Men det är ju klokt, som du gör, att förebygga och ligga steget före! :))

http://www.posiitiv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards