Carma och Cat

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Marie - 27 april 2012 06:48

Den här veckan har vi provat på nya aktiviteter   Kanske inte så jätte nytt,  Skott har vi hört förut och några Dammisar har vi ju hämtat tidigare. Men man skulle kanske kunna säga att vi knöt ihop påsen, fick sakerna på rätt  plats  .


I onsdags träffades jag och Sandra på klubben, gick igenom lite av varje i lydnaden. Carma var taggad till tänderna la sig inte ner där jag ville att hon skulle lägga sig och belönade sig själv med Jades leksaker. RÖRIGT var min sammanfattning om träningen, Sandra höll inte med ( Intressant)


18.30 var det dags för skotten. Carma fick prova på att ligga plats på samma plan som skotten men inte i gruppen med dom andra hundarna. Gick väldigt fint .


För första gången provade vi budföring med skott. Jösses vad det gick undan inte äns en blinkning såg man när skotten gick av. Härligt - så skönt med en skottfast hund.  Inget jag varit bortskämd med tidigare. Love har varit skottfast men är i dag jätte rädd  


I torsdags  fick Carma och jag komma hem till fam. Eriksson  för att reda ut begreppen inom  Jakten.

Många ord är det som jag inte har en aning om vad det är Linjetag,närsök osv. såklart man kan läsa sig till infot,, men jag gillar att se det praktiskt.


Och visst blev jag klokare, Carma fick prova på närsök med 5 dammisar, linjetag och markering.

Inte mycket att säga "Lill skiten" skötte sig exenplariskt inga problem där inte, tror hon inponerade för att vara första gången, men det klart dom har ju varit ägare till  Carmas farfar och vet hur duktig han var   

 Problemet är ju "Jakt fot " hur ända in i hela friden ska man få hunden att gå fint vid sidan  

DÄR är vårat problem   hon är bättre lös än i koppel och det är ju en bra början.



Vi avslutade med kaffe och snack - jag neg och bockade hundra gånger över hur snällt det var att dom tog sig an oss .

Nu får vi se vart allt detta bär   


 

Carma börjar bli så duktig i att dra sin kätting så hon klarar det alldeles själv, och Love har vant sig vid att det rasslar så hon kan gå bredvid utan problem    

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards