Carma och Cat

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Marie - 9 april 2012 12:57

Tänk att så många dagar av ledighet kan försvinna så fort  . Men en härlig helg har det varit, mycket hund träning såklart men även umgänge med familj och vänner  .


I lördags blev det en sväng i spår skogen. Carma fick sig ett spår som hon klarade galant. Lena som gått spåret följde med som inspektör. Alltid skönt att ha spårläggaren med sig OM vi mot förmodan skulle tappa bort oss. Och jag måste nog erkänna att jag tjatade lite i spåret  - Nää nu är vi fel ??? eller ??? och Lena svarade så tålmodigt

- Nej vi är rätt, lita på hunden.

Min tanke är att jag vill kunna läsa carma när hon går fel. Till slut sa Lena - sluta försök läs hund häng bara med.............och då kom vi fel  . Vilket visade sig inte vara så konstigt eftersom vi hade haft en hundägare med sina fyrbenta på den streckan, snodde en pinne gjorde dom också    


Men Carma redde ut problemet med lite hjälp från Lena och avslutet blev bra.

Love fick ta samma spår, rena E4:an, fast hon gick fel på samma ställe som Carma   

En sak är säkert, vi spårar för lite - träningsvärken jag vaknade upp med dagen efter var inte rolig, snacka om otränad  jag som tycker jag är så spänstig   



 


I söndags träffades Jeanette, Sandra och jag på Södertälje BK.

Det blev en trevlig dag med god lunch (TACK Sandra ) och bra träning. Det bästa var att Sandra filmade allt och på kvällen damp filmerna ner i mail boxen. Alltid kul att kunna titta i lugn och ro. Tänk den dagen när jag får till rutan i alla delar, som det ser ut nu så stannar hon inte direkt när jag säger till utan tar sig gärna ett litet extra varv, så när hon väl stannar är hon inte i rutan    tror jag blir galen. Kanske ska säga att det är inte samma problem som vi hade förut utan ett nytt, härligt och ombytligt    


Metallen tar sig, här kommer ett smakprov med en lite tjuvstart   

 
    

   

  

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards