Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

GÅR INTE ALLTID PÅ RÄLS

Av Marie - 8 mars 2012 18:29

Ibland strular moment och konstigt vore det ju annars, allt kan ju inte gå perfekt. Fast jag måste nog få säga att jag är bortskämd med Carma att för det mesta går det som jag vill. Hon brukar ha huvudet på skaft och fatta hur jag vill ha det. 

När det strular så vet jag oftast varför och så är det även nu, två gånger har hon fått en kanon häftig belöning (i Carmas ögon) för att hon springer som en tok till mitten av rutan och stannar snabbt, det har gjort att hon vill inte lägga sig eller ligga kvar   hon ligger lätt som en fjäder eller är uppe lika fort hon lagt sig. Hur jag än försökte förklara hur jag vill ha det så ramlade inte poletten ner   


När sånt här uppstår är det skönt med träningskompisar som man kan bolla ideér med. Som till och med ringer upp för att säga  -du jag har funderat på en sak, vad tror du om det här    

Klart vi får till det, men jag är glad över att jag inte ska tävla i helgen   Nu kommer det tränas "ligg" stadga i rutan, så den dagen jag kallar in henne så kommer hon nog inte komma   



Nu har vi börjat simma igen och det var en glad Carma som fick hoppa i plurret  


 

 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

9 mars 2012 06:11

Hei
Jeg regner med at du har gjort dette:)Jeg deler opp alle momentene i ruta. Slik at dekket/stå trener jeg for seg selv.Jeg går med hunden til ruta,dekker han, går i fra, går litt rundt omkring for så å belønne.Har fungert med mine, selv Solan,som også er meget het:):)

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Marie

Marie

9 mars 2012 06:56

jo vi har delat upp all moment, men det är i kedjan och avstånd det brister.....MEN jag har en plan ;-)))))

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Gisela

9 mars 2012 23:25

De är klart att du har en plan. Konstigt vore annars.
Kan de vara att ni har picknik i rutan, hon kanske saknar fikakorgen? fråga Love så får du höra. Mysfilt och gofika, sen så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards