Carma och Cat

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Marie - 1 mars 2012 20:45

Vädret ställer till det om man vill träna hund i dag. Planerna är för isiga, risken för skador är väldigt stora.

Har haft tur att få träna i helgen i inomhushall något man gärna skulle vilja vänja sig vid i dessa tider.


Så när Katarina och Jenny frågade om jag hade lust att följa med till knivstas inomhushall så sa jag tveklöst JA.

Det blev en trevlig dag med mycket information för mig och Carma.....kanske mest för mig, Carma var nog ganska ovetande om vad hon ställde till med, hon tyckte livet lekte   


Nummer 1, man kan inte köra bil i en timme ta ut "lill fia" rasta lite snabbt för att  sen värma upp i 10 min för att tro att man kan gå in på plan och köra ett fint fritt följ, speciellt inte när hon är gasad till tårna................................... det gick i alla fall inte i dag   


Vi fick börja om från början, först lite fart moment sen vila för att se värma upp igen och då var det andra bullar.

Fint fritt följ, sättande under gång (där hon satte sig  ) avslutade med en  vittring  - allt satt som en smäck.

Skönt när man får den här informationen på träning och inte på tävling.







 







 

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards