Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

PÅ VÄG

Av Marie - 17 januari 2012 18:24

I går var vi på första Tread Mill träningen, vilket Carma hade helt klart för sig. Vi har ju varit hos Charlotte många gånger och aldrig att hon har brytt sig  om  den där maskinen som står mitt i rummet,  men i går sprang hon direkt fram till den och tittade var hon skulle hopppa in?? Man fattar ingenting?? Charlotte och jag såg nog lika dumma ut, - har hon gjort det här förut var Charlottes kommentar.


På med flytväst och in i baljan,Tread Mill är ett löpband med vatten som motstånd, för er som inte vet . I går började vi lite försigtigt med 3x2minuter.

Tredje gången fick hon flyt på stegen och med min hand på hennes hals som moraliskt stöd så kom hon in i ett bra och lugnt tempo. Charlott var nöjd med Carmas första träning och jag med.


Nästa måndag blir nästa gång  - Känns bra att vara på väg någonstans :)



 
 
Matilda

Matilda

17 januari 2012 20:16

Vill håller tummarna för. MEN det är ert år i år, jag är helt övertygad om det!

http://arnarydsirma.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards