Carma och Cat

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Marie - 1 januari 2012 11:55



 

 I ungefär fem års tid har vi varit tvugna att lämna hemmet vid 23 tiden på nyårsafton. Love har på senare år blivit skottberörd och vid den tiden står hon inte ut mer. Vi har valt att sätta oss i bilen och åka ut på stora vägen. Vi har ingenstans i vårat hem där man kan få lite skydd från ljudet.


I år överaskade jag man och hundar med en liten hotell weekend i skogen, tre rätter och frukost dagen efter.

Och visst lät det här med,  men inte som hemma. Love hade det lite jobbigt vid tolvslaget men med hög musik och alla andra som låg och softade lugnade hon ner sig och somnade in. Fasiken va skönt,  det här gör vi om ;-)))


Då var det nytt år och nya löften och mål. Mina mål för i år är väldigt sparsamma, vi har en sak vi ska fokusera på och det är att vara och hålla oss friska, kan verka för vissa som ett löjligt och inte så svårt mål.......men jag kan tala om att för Carma och mig blir det nog en utmaning.


Håller tävlingsmålen för mig själv, blir bara besviken om dom är ner skrivna och dom inte uppfylls.


Hur lyckas man nu hålla en ung hund stilla som är van vid att arbeta.......svårare en vad jag trodde, vi spelar spel, kör lite target träning, ÄTER BEN, och går stillsamma 10 minuters promenader. Carma hoppar jämfota av tristess. har faktiskt aldrig sätt henne göra den rörelsen. Men den är väldigt stressande för mig ;-))

På onsdag ska vi ta stygnen och kolla alla värden igen, Då är det bara att hoppas att sfärocyterna är borta.....


Ha nu en god fortsättning på det nya året !!!:)


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards