Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

2011 - ÅRET SOM GÅTT

Av Marie - 28 december 2011 11:02

En liten sammanfattning om året som gått...............För tillfället är det väldigt lätt att tänka på alla motgångar vi haft det här året. Alla påtvingade vilouppehåll för rygg, några  infektioner och nu livmodern. Men det har ju varit mycket positiva saker också så jag tycker nog vi fokuserar på det   


Tävlade ettan med Carma på Vällingby BK den 19 mars, en tävling jag alltid kommer att komma ihåg. Kallt var det och mycket snö, jag hade ingen aning om vi var redo för tävling.........men det var vi, Carma dundrade till med fina poäng, hade fin attityd, höll sig till programet och vi hade så kul ;-)))


29 April ett datum jag faktiskt inte heller glömmer, då tävlade vi tvåan men det är inte själva tävlingen vi gjorde som etsade sig fast utan resvägen dit, jag körde fel och paniken kom som ett brev på posten   .......planen var att komma dit i god tid så Carma skulle kunna aklimatisera sig men vi kom dit 10 minuter innan  lottning med en halvt hysterisk matte - något Carma inte brydde sig om, tävlandet gick galant och det blev en uppflyttning till trean.


Talangtruppen fick oss på halsen 2011 ;-)) en otrolig resa med trevliga  människor där många har blivit riktigt goa  vänner.

Jag har lärt mig massor, två uttagningar  har vi varit med på och en resa till Norge har vi gjort,  där i och för sig Carma var sjuk men vi följde med och hejade på när våra Svenska talanger mötte Norges rekruter.


I Maj blev det dags  för att tävla i appellen. En tävling som gav massor med information för mig. Hur Carma tänker belöningsplacering och att när det är tävling så skärper sötnosen till sig, hade sätt det på dom andra  tävlingarna också men här blev det väldigt tydligt :) vi blev uppflyttade till lägre :)


MH:t gjordes i Maj och Carma skötte sig så himla bra,  jag var stolt som en tupp över hur bra det gick i mina ögon.

Faktiskt i andras ögon med ;-)))


Sen kommer vi till den fruktade HD röntgen som jag var hundra på att det skulle bli allt annat en A och B. ( hade ju fått indikationer på att det inte såg bra ut vid en tidigare röngen när hon var pytte liten) Men tänk så fel jag/dom  hade,  ett B slutade det med och ua på armbågar - lyckan var total ;-))


Lydnad klass 3 i Ludvika avslutade vi året med. I en inomhus hall och  "Talangtävling"  Våran första tävling med lite mera nerver innanför västen..........Men det var en nöjd matte som klev av planen. För mig är det viktigaste när vi tävlar att jag har en bra känsla fast vi nollar moment och inte får ett första pris. Jag vill inte gå av planen och känna att jag har gjort Carma en otjänst....... att jag varit för nervös och därför inte lotsat henne bra i programmet. Några missar blev det men allt annat kändes så bra.......Carma visade en än gång prov på att hon vet när det gäller


Planen var att tävla i Östhammar den 26/12,  men vi fick lite annat för oss :(........ nu ska vi ta det lugnt och se till att bli bli bra


Min älskade Love Linder ligger här bakom och hejar på. Hon är alltid med och tränar, vilket hon tycker är kul bara hon slipper tävla och det slipper hon. Sista tävlingen i Eliten gjorde vi i mars där jag valde att bryta och gå av planen, hon ville inte vara med och jag tänker inte tvinga henne. Nu mera blir det promenader och massa gos för det gillar hon  och det får hon i massor


Så här när man blickar tillbaka så kan jag inte låta bli att tänka,  tävla och träna i all ära men det viktigaste är att få vara frisk. Något man inte tänker på när allt flyter på ............


 

 
 
Pia

Pia

29 december 2011 21:17

Ni har verkligen gjort kanonfina resultat, trots alla bakslag - du har all anledning att känna dig stolt över din härliga Carma! Nu hoppas jag att allt går som på räls framöver, det är ni värda! Kram, Pia

http://www.khemosabi.se

Marie

1 januari 2012 12:39

Ja jag har värdens bästa Carma :)
Nu ska det nog bli bra hoppas jag ;-)
Kram på dig:)

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

29 december 2011 22:43

Håller tummarna för ett friskt och roligt år för er!
Gott Nytt År!

Marie

1 januari 2012 12:37

Tack håll hårt ;-)))
Gott nytt år!!!

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

30 december 2011 09:48

Jisses vilka framsteg ni har gjort under året! Tänk ni började med ettan och slutade i trean! Det är verkligen inte dåligt det. Är mäkta imponerad jag!! ;)

http://www.posiitiv.blogg.se

Marie

1 januari 2012 12:36

Tack Jenny :)
kram

 
Anna - med hund i hälarna

Anna - med hund i hälarna

30 december 2011 17:58

Vilket bra år ni haft! Genomtänkt träning och bra inställning skapar framgång.
Glad att jag fått lära känna er under året! Hoppas nu att Carmas kropp hänger med så ni kan fortsätta utvecklas och har det bra ihop!
Anna och Grym

http://www.hildings.com

Marie

1 januari 2012 12:35

Tack, ja jag är så glad att jag lärt känna dig med synd att du bor så långt bort, men vi kanske kan få till lite träning än då ;-)))
Kram

 
Ingen bild

Mamma Gunilla

30 december 2011 22:16

Mia!!Jag tycker du är fantastisk,med Carmas genomgång av saker som varit bra och mindre bra.Också se det positiva som Carma genomfört.Nu ska vi bara se framåt att allt går bra för Carma,så ni kan fortsätta med det roliga.Kram mamma

Marie

1 januari 2012 12:33

Vi ser framåt ;-)) Kram

 
Ingen bild

Lena och Ella

31 december 2011 13:39

Gott slut och ett Gott Nytt År:-)

Marie

1 januari 2012 12:32

Ett gott nytt önskar vi er
kram

 
Johanna

Johanna

31 december 2011 16:44

Jag tror att 2012 blir ditt och Carmas år! Du har varit så duktig detta året, varit postivit, rehabiliterat och jobbat så himla fint med Carma. Tävlingen i Ludvika var kanonfin! Kram!

http://www.jblom.se

Marie

1 januari 2012 12:31

TACK söta Johanna det värmde :)
God fortsättning på det nya året och hoppas det blir erat år med :)

 
Hanna

Hanna

31 december 2011 17:02

Gott Nytt År och önskan om ett minst lika bra 2012

http://www.kennelblagul.blogspot.com

Marie

1 januari 2012 12:29

Tack det samma Hanna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards