Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

EN RIKTIG SKIT FREDAG

Av Marie - 17 december 2011 15:05

En dag med mycket tårar och oro. Carma blev i torsdags eftermiddag bara tröttare och tröttare  hon åt som vanligt och ville gå ut men där imellan var hon helt slut. Den här symtomen hade hon för två månader sedan men då hade hon även hög feber. Den här gången var hon feber fri.  Då hade hon en infektion som vi inte visst var ifrån den kom, men hon fick antibiotika och efter den kuren blev hon frisk ( trodde jag) . När vi kom in i fredags slog Veterinär kliniken Animalen på stora trumman och började gå igenom allt som tänkas kunde. Carma fick stanna kvar över dagen  och jag fick åka och jobba, ingen lätt sak. Prover togs och hon blev röntgad och dom tog även ett ultraljud på livmodern.


Hur vanligt är det egentligen att en 21 månaders hund får problem med livmodern ....inte alls vanligt har jag kollat upp.

Men det så klart att vi ska drabbas av det och det är så illa att den måste tas bort. Jag är så glad att dom hittade problemet en sjuk Carma är inget vidare. Jag blir helt förstörd när mina hundar är sjuka, låter säkert helt galet men det är det värsta jag vet.


Nu får lilla gosegrisen antibiotika och på tisdag blir det operation.


Tänk den dagen jag kan bestämma att NU ska vi ha träningsvila 



  

 
 
Eva-Liz

Eva-Liz

17 december 2011 19:25

Føler med dere. Håper alt ordner seg etter operasjonen.Hvis det er livmor betennelse er det jo ikke rart hun ble dårlig.
Stor klem

http://www.kennelsoltrollet.com

Marie

17 december 2011 22:10

TACK det hoppas jag med Kram

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

17 december 2011 20:08

Usch det är jättejobbigt när djuren blir sjuka:-( Tur ändå att det fanns något att göra! Hoppas hon kryar på sig fort.
Kram på dig

Marie

17 december 2011 22:08

Man är tacksam :)
KRAM

 
Jessicah

Jessicah

17 december 2011 20:29

Usch va tråkigt! :-( Hoppas hon repar sig fort och allt går bra. Kan glädja dig med att Kittie piggnade till snabbt efter sin kastrering i våras.

Kram!

http://www.vildarna.wordpress.com

Marie

17 december 2011 22:07

ja det hoppas jag med, skönt att höra att det kan gå smidigt
kram

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

17 december 2011 22:09

Nej, va tråkigt!! :(
Men det viktigaste är ju att hon mår bra! Kan försöka trösta med och säga att sen Kex kastrerades är hon en ännu gladare och gosig liten vovve.
Krya på dig nu lilla Carma!

Styrkekram!

http://www.posiitiv.blogg.se

Marie

17 december 2011 22:14

ja det här kommer nog bli jätte bra till slut och visst är det så jag vill ha en frisk Carma :( det är det viktigaste
Tack Jenny

 
Anna - med hund i hälarna

Anna - med hund i hälarna

17 december 2011 22:22

Usch, fick en klump i hela min kropp i början av inlägget! Blev lite lugnare när de hittade problemet. Håller tummarna för att allt går bra och att hon piggar på sig!

http://www.hildings.com

 
mia,love&carma

mia,love&carma

17 december 2011 22:52

Ja du Anna - jag började stor gråta av lättnad när jag fick veta vad som var fel, min stora räddsla va att dom inte skulle hitta något fel eller något jätte läskigt......det här kan vi ju göra något åt :))
tack för tum hållningen

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Lena och Ella

18 december 2011 11:25

Som sagt det är viktigast att det hittar rätt fel. Tror du att det egentligen var samma "fel" när hon fick antibiotika för två månaders sedan? Vet fler tikar som fått problem med livmodern tidigt, tyvärr.
Nu slipper du tänka löp, skendräktighet och hur tävlingarna ska planeras in:-) Bara att köra på efter konvalecenten. God Jul och Gott Nytt År, så ses vi 2012. Med friska hundar.

 
Ingen bild

Mia

18 december 2011 15:12

Japp Lena det tror jag. Veterinären sa att det måste ha varit så
Men det klart man kan inte vara helt 100
God jul till er med ses nästa år pigga och nyktra ;))))

 
Lotta & Siri

Lotta & Siri

18 december 2011 18:16

Men skruttan då.. Tur att hon är i goda händer! Ska tänka på er!
Krya på er!

http://www.levhund.se

 
Matilda

Matilda

19 december 2011 07:45

Lilla Snuttan! Styrke kramar till er och så håller vi alla tummar, tassar och tår för att lilla Carma blir frisk snabbt... <3

http://www,aquaseers.se

 
Mia

Mia

19 december 2011 20:04

Åh fy vad tråkigt att läsa att hon blivit dålig :(. Men skönt att de hittade vad det var!

Håller tummarna att operationen och konvalecensen går supersmidigt!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Ingen bild

Lena och Ella

21 december 2011 12:22

Är du hemma och vabbar idag? Hoppas allt gick bra i går. Skönt med lite ofrivillig vila så här till jul. Ha det så bra framöver.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards