Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

MÄSSAN

Av Marie - 10 december 2011 20:12

I dag har vi varit på hund mässan i Älvsjö. En nyhet för i år var att man kunde ta med hund som inte skulle tävla.

Vi anmälde oss för några veckor sedan betalade 200kr för mig och Carma och sen var det bara att promenera in. Väldigt bra när man vill känna på miljön.


Vi bestämmde att vi skulle vara där tidigt. Carma tyckte det var lite läskigt när vi stod i den lååååånga kön till veterinärbesiktningen. Alla hundar skällde som galningar, något hon inte är van vid, i alla fall inte så där hysteriskt.

Carma tog skydd vid mitt ena ben sen gick vi in ;-) väl inne var hon som hon brukar, ville hälsa på alla hundar och lukta på allt nytt. Jag lät henne hållas......ja förutom att hälsa på alla hundar ;-)))


Ett shoppingställe vi kikade in i fick Carma  syn på en kamoflerad dummie som stal hela hennes uppmärksamhet" DEN VILLJAGHA" sa hela hon, dummien var täckt med fjädrar som en and ;-) men matte var trist och det blev en "naken" dummie i stället plus ett reteriverkoppel :)


Till slut kom vi fram till lydnaden,  där parkerade vi oss och Carma lade sig till rätta.  Nöjd med Carmas insats i dag , hon va lugn och fin plus att vi provade lite fot och de gick fin fint ;-)

Kanske vi någon vacker dag kan entra den planen.....den som lever får se ;-)))


Väl hemma togs båda hundarna ut för promenad. Carma ville väldigt gärna prova nya dummisen plus att vi skulle göra rutan.


I dag satte jag upp rutan placerade mig och carma 25 meter ifrån och Carma i koppel........komenderar "rutan" hon springer som vanligt som en galning mot rutan och jag efter i kopplet ( betalbar syn kan jag lova ) hon kommer rakt och fint in,  jag säger "stanna" precis där jag vill ha henne hon stannar  då  kastar jag bollen i munnen på henne.......................inget kan gå fel ........jag är med på hela streckan........Galet???............ ja kanske, men jäklar vad jag skrattar ;-)



  


 
 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

11 december 2011 18:55

Visst är det kul att se så många duktiga hundar ha s¨roligt med deras förare! Jag var också där och tittade igår. Fast er fick jag aldrig syn på ;)

http://www.posiitiv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards