Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

TÄVLINGS DAGS

Av Marie - 1 december 2011 11:08

Packar inför resan till Ludvika, Rankingtävling och Talangtävling är det som är på G. Carma är härligt ovetande av vad som är i görningen. Mina tankar är många, men en som slog mig och som jag har hållit mig fast vid det är att -  en vacker dag (förhoppningsvis) kommer jag starta på en Elit tävling någonstans där poängen är "viktiga" och då kanske jag kommer tänka tillbaka på den här 3:a tävlingen och inse att den betydde ju ingenting gemförelsevis ;-))

Dom tankarna tänker jag i dag, det finns fler klass 3 tävlingar och om det nu skulle vara så att jag tabbar mig och vi inte får vara med något mer i talang så går inte vi under för det, vi är tacksamma för dom två gångerna vi blivit valda  :). Det här är och får bli  en informations tävling för mig.......




Carma är jag inte orolig för hon kan det hon kan och gör alltid sitt bästa efter förutsättningarna, på träning är hon extra galen men om jag inte tar fel så brukar hon gå ner lite i aktivitet på tävling ( har ju inte så jätte mycket rutin på tävling),  jag är mer orolig att jag själv inte sköter mig..... det är ju massa saker att tänka på som förare " att föra sin hund rätt" i momenten ex. säga STANNA i rätt tid i rutan eller kasta apporten rätt över hindret osv.

Där ligger min nervositet som har gäckat mig dom sista dagarna, man är ju ingen fresch 25- åring utan en tant,  i och för sig  i sina bästa dagar  MEN reaktionen är inte alltid med ;-))


Vi får se vad som händer, ska bli kul att träffa alla trevliga människor igen, det ser vi fram emot :)



 
 
Eva.Liz

Eva.Liz

1 december 2011 12:01

Det går så bra:)g som du selv sier,det er alltid neste konkurranse:):)

http://www.kennelsoltrollet.com

 
Pia

Pia

1 december 2011 17:48

Det kommer säkert att gå kanon, med rätt intställning kommer man långt! Lycka till!!

http://www.khemosabi.se

 
Mia

Mia

1 december 2011 20:34

Hehe, tant är ingen ålder, jag är 28 och har inte precis någon blixtrande reaktion jag heller ;)! Men vi ska ha så KUL på tävlingen, vi tanter och våra fantastiskt roliga hundar :D!

Syns snart!!

http://k9konsulten.wordpress.com

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

1 december 2011 21:24

Du kan vara lugn för det kommer gå så bra! LYCKA TLL!! :D

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Ingen bild

Sussie, Myzzko och Vinna

1 december 2011 22:21

Håller tummarna och ha så kul:-)

 
mia,love&carma

mia,love&carma

2 december 2011 08:47

Haha det var ju synd att jag inte kunde skylla på min ålder, fast jag är väldigt mycket mera "tant" en du ;-)))) ses snart .....Tack alla, kul ska vi ha ;-))

http://www.briard.mia-co.com

 
Ingen bild

Tant Lena och Ella

2 december 2011 12:25

Du är min tantkompis oavsett resultat på tävlingen. Fjärilarna, hjärtklappning och torr i munnen är ALLA när det tävlas. Hör på Stenmark, Systrarna Kallur och Sveriges skidskyttar alla är de nervösa, så varför skulle vi glada amatörer slippa undan?

 
mia,love&carma

mia,love&carma

4 december 2011 10:37

du har så rätt Lena ;-)) tur vi är kompisar ;-)

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards