Carma och Cat

Alla inlägg under november 2011

Av Marie - 8 november 2011 20:46

Bloggplatsen har signalerat om att man kan nu göra en större Header på bloggen - sagt och gjort, det fick bli en ny  "lite" större och jäklars var stor den blev.   

Av Marie - 6 november 2011 15:29

I dag blev det byte av klubb, vilket är nyttigt. Jeanette och jag träffades på Södertälje BK vid 11,00. Hann med lite NM i dag med, Dittes program var väldigt kul att se WOW va duktiga dom var :)

Körde igenom båda hundarna, Carma fick prova på platsliggning med hakan i backen och massor av störning plus några fjärr skiften på avstånd, tro det eller ej men det gick väldigt bra ;-)

Gick igenom alla moment i trean och den lilla sötnosen är så duktig,  matte bara ler ;-))


Efter att Acke kört sitt pass som också gick galant - trots tjurig kärring  som inte lät han gå fram och hälsa på den mastodonta schäfern, som såg så snäll ut :/ Så fick Love komma ut och mingla (vilket hon är väldigt bra på)


Medans vi fikade god rulltårta satt jag och skrek mellan tuggorna vad Love skulle göra "KONEN"  "RUTAN" Love sprang så glatt. Skönt när man kan vara lite avslappnad i momenten :), om någon såg oss måste dom ha undrat ( vilken slapp matte)  men det bjuder vi på ;-))) Jeanette och jag hade väldigt trevligt ;-)))



här kommer ett litet klipp från dagen ;-)




 




Av Marie - 5 november 2011 15:19

Spårskogen och NM i lydnad, allt på en gång.  Men som tur är med dagens teknink så går det att få till. Helt otroligt - där sitter man i skogen och spåren är lagda, tar fram sin  "vän i livet " och  trycker på lite knappar och helt plötsligtt är man live på lydnads plan i Danmark ;-)). några ekipage hann jag se innan det var dags  att gå Carma & Loves spår.


  


Carma spårade jätte bra i dag,  men som Jeanette sa  - Stor eloge till Carmas Matte ( och det är jag ;-))) för bra arbete. Fick lite skit sist för att jag lät Carma rusa iväg i spåret, hon blir så yvig då och kommer lätt fel. Kommer ihåg dom orden så i dag skärpte jag till mig och utdelning fick jag direkt. Man blir lite extra glad när träningskompisen  ser att man anstränger sig :)


Love fick ett begagnat Zita spår vilket hon tyckte var helt okej. Mycket doft så hon inte behöver anstränga sig allt för mycket :)


Uppletandet gillar carma, fast varför lägga puckar och plats burkar när det kan ligga mjuka fårskinsduttar och andra lite mera krepp vänliga saker. Till slut fattade hon att dom där hårda grejorna gäller dom med ;-)


  

Här kommer hon med pucken;-)




 

     

   Fin kontakt !!!!  

Alla hundarna skötte sig exemplariskt i dag så jag tror att både Lena och jeanette åkte hem nöjda med dagen  precis som jag ;-))


 






Av Marie - 1 november 2011 07:58

Vi är sponsrade av Vom og Hundemat



 

 



 Det här fodret har mina hundar ätit i ca tre år. Love åt torrfoder tidigare men hade ofta problem med magen, vi fick springa upp på nätterna för att hon behövde gå ut, vilket inte var så roligt. Sen vi började med färskfodret har hon inte haft dom problemen, Så skönt.


Carma är ju en sån där hund som äter allt som severas och aldrig har varit dålig i magen (stålmage) tror nog att man skulle  kunna ge henne vad som helst, allt går ner. Men jag vill ju att det ska vara det bästa, så klar.


Varför jag valde just Vom og hundemat är för att det inte inehåller någon spanmål eller tillsatser

(så som benmjöl, melass, mjölkprodukter, potatispulver etc.)

Och en sak är säkert hundarna älskar det - dom äter alltid med god aptit.
Det tycker jag är bra   



Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards