Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

TANKAR

Av Marie - 24 november 2011 15:33

I dag kurs med Eva Bodfäldt. Efter träningstävlingen i lördags fick jag lite funderingar på aktivitetsnivån i ff och transporterna mellan momenten, som i och för sig alltid har varit i hög aktivitet ;-) men kan man få dom lugnare utan att bråka med henne, för det tänker jag inte göra, då har jag hellre en hund som far fram som en virvelvind :)


I dag ser man att Carma tänker nästa moment i transporterna och dit är hon på väg - vilket jag är med eller inte. Vilket är en ganska trevlig tanke från hennes sida, viljan att gå till nästa uppgift :) Men det klart att det är ju bra om tanten är med :)


I ff var hon i lördags hög i taket och då plogar hon och lite annat smått och gott ;-)


Och så stadgan i läggandet som gick igenom i hela tränings tävlingen.


 Eva pratade om att man bevakar hunden mellan momenten vilket inte är bra, det är Carma som ska bevaka mig -  ska ett moment bli av så måste tanten vara med, men hon kan vara väldigt olydig :)

Vet nu hur jag ska göra utan att bråka med henne, det blir en tyst och följsam träning, kommer säkert ta tid men jag har tänket med mig  och det är väl inte förens i eliten som man måste "skärpa sig", och där är vi inte  ;-)


Ska se om det går att lägga in lite social kontakt i ff som kanske kan ge en lugnade inverkan


Stadgan i läggandet jobbade vi också med hos Eva i dag - Carma fick smaka på störning på hög nivå, vilket inte var så där jätte lätt. När hon blir exalterad kommer hon gärna upp eller ligger väldigt  lätt.


Nöjd med dagen och nöjd med min lilla fantastiska Carma, jag har tidigare inte varit bortskämd med att ha en hund som vill så mycket som hon, som ha en sån enorm energi och glädje. Jag är otroligt tacksam att jag har henne,  hon ser verkligen till att min hobby blir så där extra kul och givande




  

 
 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

27 november 2011 00:42

Tycker om din inställning till din hund & träning :-) Keep up the good work!!! Kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

27 november 2011 21:15

sv; tack så mycket! :D

Härlig inställning, som alltid! ;) Jag e så gott som helt tyst när jag tränar med Kex numera och jag upplever det som bättre än förut :)

http://www.posiitiv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards