Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

FULL FOKUS

Av Marie - 9 oktober 2011 16:24

Den här helgen har det varit fokus på träning. Ett pass med Jenny på lördagen och ett med Jeanette på söndagen. Carma har verkligen varit fokuserad inte ens när Jeanettes barn och barnbarn stormade in på planen med barnvagn och en liten söt Melvin på 3 år som gastar  - "MORMOR, MORMOR"  vek hon av med blicken ifrån mig.


Hon är så inne i träningen så hon verken ser eller hör något annat, helt obegripligt men fantastiskt.


Lördagens träning blev som vanligt med Jenny intressant och rolig. Vi bestämde att  i dag får Carma "bara" ett rutskick, en chans att sätta den rätt, annars gör vi något annat trist moment :) (om hon nu har några sådana)


  Men helt klart att mina morgon rut träningar har gjort resultat Carma satte den perfekt på första försöket  -  skönt nu är det bara att börja försvåra så att hon för större förståelse för momentet.


  En liten kjedja blev det förstås, som hon klarade galant - avslutdes med en exterbelöning "Kattmat" vilket var väldigt uppskattat.

Kikade lite på fjärren - vi jobbar vidare ;-) ( inte mycket att säga om den )


  Lite passivitet medans Jenny och Mini körde :)


Söndag och träff med Jeanette. Tycker hon va på mig ovanligt mycket i dag  - vilket jag gillar ;-) - Ska du släppa igenom det där? ..... - hmmm Nja det ska jag nog inte  - Marie du gör dubbelkommandon vid ingången .........  - hmmmm gör jag ;-)

Ni hör,  hon var på mig som en hök   Engagerade träningskompisar är guld värt och jag är så glad att jag har det. Som säger vad dom tycker och styr upp. Många gånger ser man inte själv vad man gör för fel och då är det super att ha kompisars ögon på sig.

 Så en STOR fång rosor till mina super duper träningskompisar ni vet vilka ni är ;-)))  

Nu har vi en plan för nästa gång vi ses, vilket innebär lite mindre spring sträckor för Carma och inte låta dålig position gå igenom i ff ( vilket jag är dålig på att se själv)


Hoppapport va det 1000 år sedan vi gjorde - fast det märktes inte, hon visste hur det skulle gå till :)

Avslutade med "BUS"  med lånad kampleksak - en sån måste vi köpa ;-)

  

Ett litet lycko rus kom  över mig i dag efter träningen - Tänk vilken tur jag har som har en sån fantastisk hund, hon är verkligen allt jag ville ha  och lite till 

 
 
Ingen bild

Sussie, Myzzko o Vinna

9 oktober 2011 22:01

Man blir så glad av att läsa att det går så bra:-) Fina bilder också på finfin hund:-)

 
mia,love&carma

mia,love&carma

10 oktober 2011 07:14

Tack Sussie det var gulligt sagt, hoppas det går bra för er - fast det tror jag nog ;-)))
kram

http://www.briard.mia-co.com

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

10 oktober 2011 17:49

roligt med träningskompisar!! Vad roligt att det går så bra, håller med Sussie man blir glad av att läsa och se på de fina bilderna! :)

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Jeanette

Jeanette

10 oktober 2011 20:41

Ja, om du frågar mina barn så skulle de nog också säga att jag är sträng :-) Men rättvis och snäll ;-) Tack för en bra träning, med bra tankegångar, även om jag inte var på topp Kram

http://www.springpoints.se

 
mia,love&carma

mia,love&carma

10 oktober 2011 21:19

Tack Jenny, man blir glad att läsa så trevliga inlägg ;-))
Jeanette : Du är bäst <3

http://www.briard.mia-co.com

 
Pia

Pia

10 oktober 2011 21:41

Underbara bilder och härlig läsning;-)

http://www.khemosabi.se

 
mia,love&carma

mia,love&carma

13 oktober 2011 20:11

Tack Pia :)

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards