Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

ROSA BANDET

Av Marie - 6 oktober 2011 16:52

I dag i djuraffären :


- Hej vll du ha hjälp??

- Jag letar efter tre billiga leksaker  som ser exakt lika dana ut

- Okej vad är det för ras?

- Golden reteriever  ;-)

- Då har vi dom här bollarna för 69 kr

- Perfekt dom tar jag:)

Expeditern avslutar med  - Dom är så bra för dom piper också, så du kan få  igång henne/honom  ;-))


Tycker det var lite gulligt "Få igång henne"  hon skulle bara veta ;-)))



Det blev lite träning i dag, Jeanette som legat sjuk i 100 år (känns det som) kravlade sig ur sängen för lite aktivering.


 I dag länkade carma och jag ihop ff, sättande under gång, vittring = vilket gick väldigt bra, jag skötte mig i förberedelserna och Carma var väldigt på. 

Carma har en förmåga att ha lite problem med orden  Ligg,Sitt,Stanna under gång, hon lyssnar inte utan bara gör vad hon tycker plus att hon är en jäkel på uteslutningsmetoden  (smart liten kicka)

Om jag gjort ett sitt under gång  sen ett stanna, då måste nästa bli ett ligg tycker Carma och  slänger sig i backen :)  Men om jag berättar vad vi ska göra innan så brukar det fungera ;-)) vilket det gjorde i dag


I vittringen har jag en liten gest  som gör att hon vet vad som gäller

 "på med näsan"  eller rätt och slätt kom in med rätt pinne så får du en köttbulle ;-)) Hon fattar i alla fall vad jag menar och jobbar på jätte fint, precis som jag vill ha det  = fort ut, hitta rätt pinne direkt, fort in ,inge tugg :)


Nöjd med dagen och väldigt nöjd med att vi kan träna även om det fortfarande är en ganska lugn träning. I dag  är antibiotikan slut och nu kan alla basilusker hålla sig borta - för här är dom inte välkomna :)




 

 
 
Ingen bild

Sandra

7 oktober 2011 20:17

Jag är såå glad för er skull att ni är på g igen ;) Nu jäklar är det verkligen er tur att få vara friska!! Superfina bilder också :-)
Kram

 
mia,love&carma

mia,love&carma

8 oktober 2011 09:11

Tack bästa Sandra <3

http://www.briard.mia-co.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards