Carma och Cat

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Marie - 14 september 2011 20:08

Sakta men säkert börjar jag tro att det kommer att bli bra med Carmas rygg. Vi håller fortfarande på med cavaletti, simning, kätting dragning mm.  Träna lydnad har vi gjort hela tiden men väldigt väldigt försigtigt. Nu har jag börjat lägga in ett fart moment vid varje träningspass och jag låter henne få röra sig lite mer i lydnaden än tidigare.


Ska ärligt erkänna att jag  är totalt livrädd att hon ska få ont igen,  vilket gör att jag är som en hök på henne. Kollar av hennes status varje kväll med massage - men hon ger mig inte ens en blick när jag masserar utan lägger sig så fint ner och blundar. Slutar jag tittat hon upp och puttar på handen att jag ska fortsätta. Det måste ju betyda att hon inte har ont.


Lilla lilla söta Carma, jag vill så himla mycket och hon med för den delen. Vi har verkligen kämpat båda två att ta det så lugnt vi bara kan. Förhoppningsvis har det givit resultat.


I måndags fick vi den stora äran att få komma ut till Värmdö BK och träffa Ulrika som skulle hålla kurs i två dagar för ett gäng från Norrland.

Ullis ( som hon kallas)  och jag tränar ihop och har gjort det i några år, en super duktig tjej.


Vi kom dit sent på kvällen och så fort alla hade bekantat sig med varandra så gick vi ut på gräsmattan och Carma och jag visade upp lite hur vi tänker.

Ullis ville att vi skulle visa våra olika belönings sätt  "Bus", "Varsegåd", "bra", "slut". Tror jag fick alla att dra lite extra på smile banden när jag belönade med kamp, Carma kan verkligen kampa hon både drar och låter som en hel karl ;-) kanske inte helt vanligt för en retriever.


I går var vi på BBK för lite träning,  och som sagt "ett fartigt moment vid varje träningstillfällen" var det inte så jag sa i början av den här texten ( det lät ju bra men väldigt svårt att hålla med en Carma) - hur som helst så kanske damen i fråga  skulle läst inlägget innan träningen, för hon skaffade sig många flera sådana moment. Så det blir skärpning till nästa gång.


I dag ska vi till Lotta Linusson för att kolla hur vi ligger till - vet inte hur jag ska göra med fjärren. Kanske inte ska visa den " ju fler kockar desto sämre soppa"  heter det  visst - Vi får se ;-) kul ska det bli i alla fall.



 




Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Skapa flashcards