Carma och Cat

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Marie - 3 september 2011 13:50

Träning i dag med Jeanette och Sussie. Jeanette och Acke gör framsteg hela tiden, nu sa i och för sig Jeanette att hon tyckte dom stod stilla i utveckligen. Fast det tycker inte jag.  Om jag går till mig och Carma så känns det så för oss med i perioder.  Det är nog så för oss alla som tränar hund, ibland kommer man inte framåt man tycker man bara står och stampar på samma ställe.


Därför är det bra med träningskompisar som man träffar kontinuerligt - man kan påminna varandra om hur långt man faktiskt kommit och att det inte såg så himla bra ut för några månader sedan ( fast det sa man ju inte då ;-))).


Sussie och Mysko hann vi bara titta på lite grann tyvärr - Mysko såg ganska snopen ut när matte belönade efter ett litet kort fritt följ packade ihop och in i bilen - VA INGET MER???. I bland finns det viktigare saker än hundträning, trott eller ej. Som Pengar   internt skämt.


Tycker Carma och jag fick till ett bra träningspass. Fick en liten aha upplevelse i vittringen, förstår nu hur Carma tänker i det momentet, vilket ju är bra.


Fjärren har jag nu ett bakåt sitt precis som jag vill ha, tycker att från ligg till sitt  är snärtigare och bättre, kanske pga. inte ont i ryggen   .


Vi har ett fantastiskt fint ligg, ställandet under gång ser också bra ut. Stabil stadga, vilket är otroligt viktig att ha -  kommer behövas senare i Z:at


FF kan i början vara lite svajigt i baken, men med en ordentlig uppvärmning stabiliseras det oftast, vänstersvängar älskar jag hon är så duktig,  höger svängar jobbar vi på att älska   


Stegförflyttningar -nja jag vill att hon står när vi jobbar med dom, inte sitta  ner. Har en bild i mitt huvud hur det ska se ut- kan bara säga stackars Carma   - kan du saxa???? .......(Hon kan det, för det har jag sätt )


Jag vill inte hasta fram i momenten jag vill att det ska vara stabilt, det är ju i eliten som man ser om man har gått för fort fram eller slarvat.

Och så klart så har vi rygg och löp att tänka på   


På tal om löp, Tror bilderna talar sitt tydliga språk hur vi har det just nu.

  

Slickar örat


  

Jahaa luktar du så här



 



 



 

På tisdag är Carma klar med sitt löp och Love kommer sanrt där efter, så skönt


Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards