Carma och Cat

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Marie - 15 augusti 2011 09:48

Då var vi hemkomna från Norge. Full av inspiration och en härlig känsla av laganda.

Torsdag eftermiddag hämtade jag upp Jenny och Mini sen styrde vi Skoda Yetin mot Årjäng. Vi hann precis komma fram så dök Cattia och Johanna upp. Vi installerade oss i stugan vi hyrt. Ost och kex med lite vin dukades upp sen var snacket igång ;-)


Fredag morgon packade vi ihop oss -  siktet var ställt mot Norge ;-) tänker inte tråka ut er med resvägsprat  men den var jätte jobbig det var tur att jag hade gott sällskap. 17.00 var det samling i Arendal vi kom fram 17.30,  lite strul med GPS:n" Siv " kan berätta att hon gick under namnet  Subban på slutet.


Kul att träffa alla tjejerna igen och Lotta, Anders K och Anders S. Samlingen  på kvällen handlade mycket om tävlingen mot Norges rekrutter som skulle äga rum på lördagen. Lagledarna L, A och A pratade mycket om laganda -  tänka på laget och inte sig själv, hur vi ville ha uppvärmningen innan vi gick in på plan och hur vi ville ha det  när vi gick av plan. Efter gemensam middag var det hopp och lek.


Lördag morgon startade tävlingen 9.00 Carma och jag intog hejarklack platsen.

Lotta kom med med förslaget att vi skulle ta tillfället i akt att göra en ingång på plan med eventuellt lite FF, vilket Carma och jag nappade på .


Sverige vann individuellt,  Karin med Qlura blev etta med god marginal.

Men Norge slog oss lagmässigt - tyvärr :(

Jenny och Mini vann klass två,  dom gjorde ett jätte fint program.

När alla hade tävlat klart var det dags för mig och Carma att entra plan.

snygg ingång och en fin attityd från hennes sida, Matte Marie  Mia Linder   skötte sig också -  gick i bra takt tittade inte på C, gick rakt och hann tänkte  - fasiken va kul det här var  ........ja vi är nöjda med det lilla ;-)


På kvällen fick vi middag sen träffades vi allihopa för prisutdelning, lekar och mingel.


Söndagen delades vi upp i grupper för att träna tillsammans. Jag och Carma fick vara tillsammans med tre Norska tjejor och deras hundar. Språket är faktiskt förstårbart ;-) men man måste koncentrera sig hela tiden för att inte missa vad dom säger ;-)

Kul att kunna utbyta tankar och ideer. Klockan 16,00 var det dags att åka hem.

En jäkla massa timmar i bil låg framför oss - Jenny och jag bestämde att vi skulle sova i Årjäng även på hemvägen, vilket var en bra tanke.

23.00 kom vi till vandrarhemmet.

Ingen middag hade vi fått men jag letade upp  två muggar i huset så vi kunde fixa lite dricka för vattenkokare hade vi med oss plus tepåsar, kex och champinjonost,  det stillade den värsta hungern.

Upp 7.00 på Måndagen, frukost och sen gasen i botten - för vi ville hem ;-))



En otroligt trevlig och lärorik helg. Tacksam att jag får vara med på så roliga saker, Glad att jag har en så bra bil som är som en dröm ( till och med Jenny blev helt frälst ;-)) sist men inte minst,  det var väldigt bra  att jag åkte med trots att vi inte var i topp skick ;-))





 


 




 

  Line


 

Anna-karin och Anne-Lise 


  Mini

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards