Carma och Cat

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

KOSSERNA KOSSERNA KOSSERNA!!

Av Marie - 25 juli 2011 20:32

I dag valde vi led nummer 201. En lagom tur med inga höjdskillnader, Fiskespöt fick följa med det var lovat fina fiskeplatser utmed stigen.


 

Härligt med markerade leder


i dag gick leden in i en hage med ström?? kändes en aning läskigt

Vad kan man stötta på där?


     

Kraftfulla djur, den saken är klar

Kändes skönt att ha ån på ena sidan om man va i behov av att hoppa i



 

Phuuu... det är nog bara kossor och dom brukar väl vara lite skygga av sig eller??


 

Såklart det var kossor, precis när vi kommit utan för hagen såg vi dom ;-)

Och carma  alarmerade så högt hon bara kunde

Man skulle ju kunna tänka sig att dom skulle bli lite  rädda av Carmas högljudd skall,  men nej dom sprang ner till oss i galopp......


 



 

Gap halsen lugnade sig till slut - ser synen framför mig om vi varit i hagen

då hade jag nog blivit lite blöt ;-))




Har gått och fnulat lite på Norge resan som närmar sig med stormsteg. Tycker att träningen sista tiden vart stressande. Treans moment har många detaljer som man vill ska vara bra innan man går in på tävlingsbanan . Pratade med Lotta och Anders i Talangtruppen och vi kom överens om att jag kommer att tävlar tvåan i stället. Vilket känns otroligt skönt - nu blev allting roligare och lättare.

Inte bra när det blir för pressat - varken för Carma eller mig.


 






 






 
 
Matilda

Matilda

26 juli 2011 09:26

Tycker jag låter som ett kanon beslut. Det SKA vara roligt att träna hund :-)

http://www.aquaseers.se

 
Ingen bild

mia,love&carma

26 juli 2011 10:37

precis Matilda, jag har tyvärr en dålig egenskap och det är att jag har lite för bråttom - fort ska det gå ;-)) vilket ibland kan vara kanon men i hund träning kan det vara lite sämmre. Nu bromsar jag ;-))

 
Jenny & Kex

Jenny & Kex

26 juli 2011 14:16

Låter som ett bra beslut! Rätt tänkt! Det ska vara ROLIGT att träna hund! :)
Jag är precis likadan, fort ska det gå! Men aj, aj det får man äta upp sen ;)
kram

http://www.posiitiv.blogg.se

 
Ingen bild

mia,love&carma

26 juli 2011 19:29

hahah skönt att det finns fler ;-))

 
Ingen bild

Gisela

26 juli 2011 22:15

Oj vad synd att du inte fick bada. Hade varit superkul med en badbild. Korna på ena sidan, du och bävern i de blöta. Lite hade du väll kunnat ofra för en bra bild. Men resan är ju inte slut än.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 26 april 2018 06:34

Då har vi gjort våran andra tävling i Nosework, denna gång gick det väldigt mycket bättre en den första gången. Carma klarade alla fyra söken som var utomhus super bra, jag var i chock, hade lite svårt att ta in att hon klarade det så bra (förväntnin...

Bus

Av Marie - 10 mars 2018 07:39


 

Cat

Av Marie - 5 mars 2018 07:13


   

Av Marie - 3 mars 2018 08:07

Hittade en super fin stol på blocket, perfekt eftersom dynorna var lösa och det gör det lite lättare att klä om. Blev så förtjust i stolens rygg, det var det som avgjorde att jag ville ha den.    Hittade tyg på Rosahuset och sydde efter bästa för...

Av Marie - 22 februari 2018 15:12


Det är något visst att gå kurs för Kenth Svartberg. I Torsdags var det Cat's och min tredje gång. Första gången vi var där (tror Cat var 7 månader) så var jag inte helt hundra på något var det gällde min hund, vi hade det jobbigt i vardagen och på tr...

Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards