Carma och Cat

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Marie - 30 maj 2011 21:05

Här hemma har den största  uppståndelsen sen i lördags lagt sig,  allt börjar bli som vanligt igen. Fast inom mig kommer jag allltid vara så impad över min lilla Carma  och stolt över vad vi redan har presterat - för mig är det här stort :) 


Nu har vi lite tuffare utmaningar framför oss, 3:an, Elit och lägre spår bjuder ju på lite mera moment där man måste tänka till och lite mera  uthållighet och förhoppningsvis att man har en matte som lär in dom små fina detaljerna  så att helheten blir bra ;)


Ja mycket är det att tänka på, många moment som jag inte börjat med som tex. metallen, den provade jag på Carma när hon var liten - inga problem, men i dag tar hon den inte. Vi får börja från början med den - en inlärning som jag tycker är jätte kul .....Klicker, ostbågar och ett gott humör och efter några tafatta försök så lyfte hon den en liten bit - Tjohoo vi är på banan ;-))) Jag ska få henne att greppa den där som hon inte gjort annat - jag har i alla fall målbilden framför mig, ska bara får Carma att se den  ;-)



Fjärren klarar hon att ställa sig från ligg utan att röra en fena - från sitt till stå rör hon bara frambenen , bakbenen är fast...............kanske att det kommer gå att få till en bra fjärr men det kommer vara svårt.


Det bästa med Carma är att hon jobbar vidare fast det blir fel, hon viftar på svansen och försöker igen -ja det blev fel, men du är så duktig som försöker, brukar jag säga och det gillar hon :)


Här kommer ett litet video klipp, kunde inte fatta hur det kom sig att hon kom bärandes på halsband, boll, vantar och annat dyligt som ligger i lådorna i hallen

för jag hade väl stäng dom???

Men en bra hund reder sig själv ;-))



 



 




Presentation

SM- 2017

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

    

Arkiv

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards